Skip to the main content

Preliminary communication

PRIMJENA FAKTORSKE ANALIZE U IDENTIFICIRANJU DIMENZIJA KVALITETE VISOKOOBRAZOVNE USLUGE

Samira Fazlić orcid id orcid.org/0000-0002-3838-7373 ; University of Tuzla, Faculty of Economics
Sabina Đonlagić ; University of Tuzla, Faculty of Economics


Full text: croatian pdf 341 Kb

page 45-72

downloads: 4.395

cite


Abstract

Primarni cilj autora ovog rada jest ukazati na osnovna obilježja i značenje faktorske analize, te istražiti mogućnosti njezine primjene u mjerenju kvalitete visokoobrazovne usluge, odnosno u identifi ciranju ključnih dimenzija i atributa njezine kvalitete. Naime, veliki broj dimenzija i atributa kojima se može opisati i defi nirati kvaliteta visokoobrazovne usluge ukazuje na multidimenzionalnost njezine strukture. Upravo zbog utvrđivanja strukture kvalitete visokoobrazovne usluge, autori su dimenzije i atribute sagledali kao skup varijabli, jer dimenzije obrazovne usluge su multidimenzionalna pojava koja omogućuje primjenu različitih kvantitativnih tehnika, a posebno metoda multivarijacijske analize. Uvažavajći činjenicu da mjerenje kvalitete na visokoobrazovnim ustanovama podrazumijeva mjerenje kvalitete temeljene na očekivanjima i percepcijama studenata, u radu je provedena faktorska analiza glavnih komponenti, kako ljestvice očekivanja, tako i ljestvice percepcija, a sve u svrhu pojednostavljenja složene strukture istraživanog problema i ekstrahiranja faktora visokoobrazovne usluge.

Keywords

multivarijacijska analiza; faktorska analiza; mjerenje kvalitete; dimenzije kvalitete visokobrazovne usluge; rotacija faktora

Hrčak ID:

170734

URI

https://hrcak.srce.hr/170734

Publication date:

15.12.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 5.821 *