Skip to the main content

Review article

SOCIJALNO-KOGNITIVNI PRISTUP SAMOREGULIRANOM UČENJU INOGA JEZIKA

Brankica Bošnjak Terzić ; Faculty of Mechanical Engineering and Naval Architecture, University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 328 Kb

page 129-145

downloads: 1.999

cite


Abstract

Samoregulacija je tijekom posljednjih triju desetljeća jedan od češće istraživanih pojmova u psihologijskoj literaturi, a tijekom posljednjih dvaju desetljeća pojavljuje se i primjenjuje i u drugim znanstvenoistraživačkim područjima. Značajne promjene uvodi socijalno-kognitivni pristup Bandure (1986). U njemu se naglašava važnost kognitivnih procesa i motivacije koji imaju ključnu ulogu u učenju, među kojima su osobito važni percepcija samoučinkovitosti, uporaba strategija te ciljna orijentacija (Pintrich, 2004; Zimmerman, 2000). Iako je posljednjih godina zabilježena važnost samoreguliranoga učenja u ovladavanju inim jezikom, malo je saznanja o odnosu uporabe strategija i percepcije samoučinkovitosti te utjecaju ciljne orijentacije na ovome području. U ovome radu donosimo pregled važnijih istraživanja samoreguliranoga učenja i učenja inoga jezika. Isto tako, želimo istaknuti neke smjerove za buduća istraživanja samoregulacije u učenju inoga jezika.

Keywords

samoregulirano učenje; samoregulirano učenje inoga jezika; samoučinkovitost; strategije; ciljne orijentacije

Hrčak ID:

171051

URI

https://hrcak.srce.hr/171051

Publication date:

30.11.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 3.682 *