Review article
SOCIJALNO-KOGNITIVNI PRISTUP SAMOREGULIRANOM UČENJU INOGA JEZIKA
Brankica Bošnjak Terzić
; Faculty of Mechanical Engineering and Naval Architecture, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Abstract
Samoregulacija je tijekom posljednjih triju desetljeća jedan od češće istraživanih pojmova u psihologijskoj literaturi, a tijekom posljednjih dvaju desetljeća pojavljuje se i primjenjuje i u drugim znanstvenoistraživačkim područjima. Značajne promjene uvodi socijalno-kognitivni pristup Bandure (1986). U njemu se naglašava važnost kognitivnih procesa i motivacije koji imaju ključnu ulogu u učenju, među kojima su osobito važni percepcija samoučinkovitosti, uporaba strategija te ciljna orijentacija (Pintrich, 2004; Zimmerman, 2000). Iako je posljednjih godina zabilježena važnost samoreguliranoga učenja u ovladavanju inim jezikom, malo je saznanja o odnosu uporabe strategija i percepcije samoučinkovitosti te utjecaju ciljne orijentacije na ovome području. U ovome radu donosimo pregled važnijih istraživanja samoreguliranoga učenja i učenja inoga jezika. Isto tako, želimo istaknuti neke smjerove za buduća istraživanja samoregulacije u učenju inoga jezika.
Keywords
samoregulirano učenje; samoregulirano učenje inoga jezika; samoučinkovitost; strategije; ciljne orijentacije
Hrčak ID:
171051
URI
Publication date:
30.11.2016.
Visits: 3.682 *