Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.21464/fi36206

Misao o glazbi u autora podrijetlom iz hrvatskih povijesnih zemalja u tiskom objavljenim djelima 16. i 17. stoljeća

Stanislav Tuksar orcid id orcid.org/0000-0002-7171-2801 ; Sveučilište u Zagrebu, Muzička akademija


Full text: croatian pdf 447 Kb

page 273-287

downloads: 448

cite

Full text: french pdf 447 Kb

page 273-287

downloads: 647

cite


Abstract

U tekstovima o glazbi autora podrijetlom iz hrvatskih povijesnih zemalja vidljiv je pomak od 16. na 17. stoljeće koji prati razvitak glazbeno­teorijske i znanstvene misli u Europi toga razdoblja općenito. Od pretežno teorijsko­spekulativnih, doktrinalnih i deskriptivnih pristupa i obrađenih tema u napisima 16. stoljeća, razvojni put vodi prema izrazitijoj tematsko­profesionalnoj fokusiranosti i većoj znanstvenoj rigoroznosti autora 17. stoljeća. Navedeni glazbeno­teorijski napisi očituju i vrlo raznolik problematski spektar, od problematike konkretnog izvođenja ranobarokne glazbe i kulturoloških aspekata glazbenog izvođenja, preko glazbene terminologije, do filozofijsko­spekulativnih aspekata glazbe. Ideje, stavovi i postignuća koja su iznijeli i zastupali ovi glazbeni pisci i teoretičari glazbe dio su opće europske povijesti humanizma, znanosti i filozofije 16. i 17. stoljeća. Među njima, neka su regionalnog i nacionalnog, a neka šireg europskog dometa i značenja.

Keywords

misao o glazbi; autori hrvatskog podrijetla; tiskana djela; 16. stoljeće; 17. stoljeće

Hrčak ID:

173355

URI

https://hrcak.srce.hr/173355

Publication date:

27.9.2016.

Article data in other languages: french

Visits: 2.378 *