Skip to the main content

Original scientific paper

TKO JE IDEALAN TURIST?

Larry Dwyer ; School of Marketing, Australian School of Business University of New South Wales, Sydney, Australia


Full text: croatian pdf 464 Kb

page 151-182

downloads: 627

cite

Full text: english pdf 464 Kb

page 151-182

downloads: 576

cite


Abstract

Sve se više pozornosti posvećuje utvrđivanju osobina ‘idealnog turista’. Iako niti jedna defi nicija nema potpunu podršku svih istraživača, atributi ‘idealnog turista’obuhvaćaju ‘visoku potrošnju’, ‘odgovornost’, ‘brigu’, ‘uključenost’, ‘ekološku svijest’, ‘kulturnu osjetljivost’, ‘traganje za vrijednim društvenim susretima’, itd. U radu se tvrdi da različite ekonomske mjere služe različitim svrhama te da su ionako nedovoljne za točno određivanje ‘idealnog turista’. Predstavlja se okvir za određivanje bitnog društvenog i ekološkog ponašanja koja uz ekonomske mjere unaprjeđuju kako pojam idealnog turista tako i njegovo uvrštavanja u polje ‘održivosti’. Raspravlja se i o nekim mogućim tehnikama vrednovanja, kao i o inherentnim izazovima provođenja u praksu koncepta ‘održivog prinosa/doprinosa’ (sustainable yield). U zaključku rada razmatraju se implikacije pojma ‘idealnog turista’ za planiranje i strategije u turizmu.

Keywords

idealan turist; ekonomski prinos/doprinos; održivi prinos/doprinos; planiranje u turizmu; destinacijski menadžment

Hrčak ID:

173559

URI

https://hrcak.srce.hr/173559

Publication date:

1.12.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 3.150 *