Skip to the main content

Review article

DISLEKSIJA I POTEŠKOĆE U UČENJU STRANOGA JEZIKA

Brankica Bošnjak Terzić ; Faculty of Mechanical Engineering and Naval Architecture, University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 544 Kb

page 192-207

downloads: 3.652

cite


Abstract

Disleksiju definiramo kao specifičnu poteškoću u učenju čitanja i pisanja s posebnim naglaskom na poteškoće kodiranja i dekodiranja. U radu je riječ o poteškoćama koje učenici s disleksijom imaju pri učenju stranoga jezika. Navode se istraživanja koja su se bavila utjecajem materinskoga jezika na učenje stranoga jezika među učenicima s disleksijom te istraživanja o utjecaju ortografije na učenje stranoga jezika. Ortografska transparentnost odnosi se na predvidivost izgovora riječi s obzirom na njihov pisani oblik. Opisana je razlika između transparentne i netransparentne ortografije te utjecaj netransparentne ortografije na učenje stranoga jezika. Prijedlozi kako postupati s disleksičnom djecom navedeni su na kraju rada.


Keywords

disleksija; čitanje; ortografija; pisanje; strani jezik

Hrčak ID:

174077

URI

https://hrcak.srce.hr/174077

Publication date:

30.12.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 5.264 *