Skip to the main content

Other

Filološki pristup poučavanju hrvatskoga kao inoga jezika

Sanda Lucija Udier orcid id orcid.org/0000-0001-8768-8829 ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb


Full text: croatian pdf 105 Kb

page 139-152

downloads: 485

cite


Abstract

Poučavanje studenata filoloških studijskih grupa sa stranih sveučilišta hrvatskomu kao inomu jeziku ima svoje mjesto u kroatistici kao nacionalnoj filologiji jer hrvatsku kroatistiku otvara prema inozemstvu i približava njezine sadržaje inozemnim stručnjacima i znanstvenicima. Premda je kroatistika kao nacionalna filologija, bilo da je riječ o jezikoslovnoj
bilo da je riječ o metodičkoj grupi predmeta, pretežito orijentirana na proučavanje i poučavanje hrvatskoga jezika iz perspektive izvornih govornika (dakle hrvatskoga kao prvoga jezika) i premda većina kroatističkih znanstvenih istraživanja ima više teorijski nego primijenjeni karakter, znanstvena istraživanja provedena u njezinu okrilju služe kao najvažniji i najzastupljeniji resurs u poučavanju hrvatskoga kao inoga jezika. U radu će biti prikazano na koji način kroatistika kao nacionalna filologija implicitno utječe na poučavanje hrvatskoga kao inoga jezika posredno sudjelujući u oblikovanju takozvanoga filološkoga pristupa njegovu poučavanju koji se provodi na Croaticumu - Centru za hrvatski kao drugi i strani jezik. Većina suvremenih pristupa poučavanju inoga jezika ima uporiπte u primijenjenoj lingvistici (Ellis i Shintani 2014, Loewen 2015) i polazi od konkretnih komunikacijskih potreba studenata kojima je namijenjen program za uËenje inoga jezika. To znači da su suvremeni pristupi poučavanju inoga jezika orijentirani uglavnom na stvaranje preduvjeta za ostvarivanje praktične komunikacije na tome jeziku te u skladu s time uglavnom ne obuhvaćaju filološke sadržaje. Za razliku od toga filološki pristup poučavanju hrvatskoga kao inoga jezika, koji se provodi na Croaticumu i na pojedinim inozemnim kroatističkim i slavističkim studijima, obuhvaća i integrira filološke i šire kulturne sadržaje i na taj način pridonosi pozicioniranju hrvatske nacionalne filologije u suvremenoj internacionalnoj i interdisciplinarnoj kroatistici, slavistici i, najšire shvaćeno, humanistici.

Keywords

hrvatski kao ini jezik; poučavanje hrvatskoga kao inoga jezika, filološki pristup

Hrčak ID:

174530

URI

https://hrcak.srce.hr/174530

Publication date:

29.12.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 1.597 *