Skip to the main content

Original scientific paper

Strategije aktivnog učenja u nastavi prirode i društva

Alena Letina orcid id orcid.org/0000-0001-7065-6660 ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 349 Kb

page 1-31

downloads: 6.725

cite

Full text: english pdf 349 Kb

page 32-32

downloads: 684

cite


Abstract

U ovom radu analiziraju se temeljna obilježja aktivnog učenja i njegove prednosti pri razvoju učeničkih kompetencija u odnosu na pasivno učenje i direktno poučavanje. Kako bi se ispitala njegova zastupljenost u nastavi prirode i društva, provedeno je istraživanje čiji je cilj bio ispitati učestalost primjene aktivnih oblika učenja, odnosno utvrditi najčešće i najrjeđe primjenjivane strategije učenja u nastavi prirode i društva. Istraživanje je provedeno na uzorku 118 učitelja razredne nastave Grada Zagreba i Zagrebačke županije. Rezultati su pokazali da su strategije aktivnog učenja u nastavi prirode i društva samo djelomično zastupljene te da su osobito rijetki aktivni oblici učenja uz primjenu suvremene informacijsko komunikacijske tehnologije. Dobiveni rezultati upućuju na zaključak da je zastupljenost direktnog poučavanja u odnosu na aktivne oblike učenja još uvijek dominantna. Stoga je potrebno poraditi na promicanju primjene strategija aktivnog učenja u nastavi prirode i društva, osobito njenih temeljnih oblika, poput istraživački usmjerene nastave.

Keywords

odgovornost za učenje; nastava usmjerena na učenika; učestalost primjene; učinkovitost

Hrčak ID:

177318

URI

https://hrcak.srce.hr/177318

Publication date:

10.2.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 10.250 *