Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Strategije aktivnog učenja u nastavi prirode i društva

Alena Letina orcid id orcid.org/0000-0001-7065-6660 ; Učiteljski fakultet u Zagrebu, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 349 Kb

str. 1-31

preuzimanja: 6.725

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 349 Kb

str. 32-32

preuzimanja: 684

citiraj


Sažetak

U ovom radu analiziraju se temeljna obilježja aktivnog učenja i njegove prednosti pri razvoju učeničkih kompetencija u odnosu na pasivno učenje i direktno poučavanje. Kako bi se ispitala njegova zastupljenost u nastavi prirode i društva, provedeno je istraživanje čiji je cilj bio ispitati učestalost primjene aktivnih oblika učenja, odnosno utvrditi najčešće i najrjeđe primjenjivane strategije učenja u nastavi prirode i društva. Istraživanje je provedeno na uzorku 118 učitelja razredne nastave Grada Zagreba i Zagrebačke županije. Rezultati su pokazali da su strategije aktivnog učenja u nastavi prirode i društva samo djelomično zastupljene te da su osobito rijetki aktivni oblici učenja uz primjenu suvremene informacijsko komunikacijske tehnologije. Dobiveni rezultati upućuju na zaključak da je zastupljenost direktnog poučavanja u odnosu na aktivne oblike učenja još uvijek dominantna. Stoga je potrebno poraditi na promicanju primjene strategija aktivnog učenja u nastavi prirode i društva, osobito njenih temeljnih oblika, poput istraživački usmjerene nastave.

Ključne riječi

odgovornost za učenje; nastava usmjerena na učenika; učestalost primjene; učinkovitost

Hrčak ID:

177318

URI

https://hrcak.srce.hr/177318

Datum izdavanja:

10.2.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 10.250 *