Agroeconomia Croatica, Vol. 1 No. 1, 2001.
Conference paper
Doprinos tržišnog označavanja hrane (zaštitnog znaka) dohotku proizvođača
Walter Schiebel
; Institute of Agricultural Economics, University of Agricultural Sciences, Gregor Mendel Strasse 33, A-1180 Vienna, Austria
Abstract
Liberalizacija tržišta hrane dovela je do porasta asortimana proizvoda i njihova izbora u veleprodaji i maloprodaji. To je uzrokovalo jače posvećivanje pozornosti potrošača označavanju ili etiketiranju proizvoda prilikom odlučivanja o kupnji. Pri tome najvažniju ulogu imaju podaci o datuma proizvodnje i roka trajanja, nakon toga cijena te zemljom podrijetla (ili zemlja proizvođača). Porast zanimanja potrošača za oznake na prehrambenim proizvodima potvrđuje i činjenica da je u razdoblju od tri godine (1993-1996) dva puta povećana učestalost čitanja informacije o zemlji podrijetla ili zemlji proizvođača.
Empirijske studije provedene na Sveučilištu poljoprivrednih znanosti u Beču pokazale su kako navođenje informacije o zemlji podrijetla omogućava da regionalni specijaliteti osiguraju svoj udjel u "potrošačkoj košari", bilo trgovaca hranom (supermarketi, restorani) ili krajnjih potrošača. Ovime se tako može pridonijeti porastu dohotka od poljoprivrede na regionalnoj razini.
Keywords
prehrambeni proizvod; označavanje; zemlja podrijetla; dohodak
Hrčak ID:
179166
URI
Publication date:
1.2.2001.
Visits: 1.169 *