Preliminary communication
https://doi.org/10.20867/thm.9.2.13
FAKTORI POSLOVNOG USPJEHA HOTELSKOG PODUZEĆA
Slobodan Ivanović
; Faculty of tourism and hospitality management, University of Rijeka, Opatija, Croatia
Abstract
Poslovni uspjeh hotelskog poduzeća nesumnjivo ovisi od međuodnosa hotelskih poduzeća i hotelske industrije kao cjelovite sredine u kojoj rade i djeluju. Iz takve sredine hotelska poduzeća sigurno dobivaju potrebne informacije kako bi se orijentirala u svojim poslovnim aktivnostima. To predstavlja siguran način smanjenja stupnja neizvjesnosti i poboljšanja kvalitete strategijskih odluka. Za hotelsko poduzeće je relevantna specifična ili poslovna sredina koja ovisi od turističkog tržišta na kojem se ono pojavljuje.
Jedno od veoma popularnih objašnjenja odnosa poduzeća i sredine je model prirodne selekcije koji se zasniva na biološkim teorijama populacione evolucije. Naglasak u ovom modelu dat je na neku vrstu prirodne selekcije u Darvinovoj teoriji evolutivne adaptacije.
Akceptirajući ovu teoriju, hotelska industrija u našem slučaju omogućuje opstanak samo onim hotelskim poduzećima koja se uspješno prilagođavaju. Valja naglasiti i to, da je veoma teško činiti potpunu analogiju zbivanja u hotelskoj industriji sa teorijom evolutivne adaptacije.
Hotelska industrija određuje koji su kritički faktori uspjeha koje hotelsko poduzeće mora posjedovati i koristiti kako bi ostvarilo poslovni uspjeh. Inovativna hotelska poduzeća planski stvaraju kombinaciju aktive i stručnosti što im omogućuje osobnu kompetentnost na osnovu koje se može stvoriti i održavati relativno trajna konkurentna prednost u poslovnoj sredini i na turističkim tržištima. Inovativno hotelsko poduzeće u pravilu stvara kritične faktore uspjeha koji postaju kriteriji dobrog poslovnog ponašanja u hotelskoj industriji za sva hotelska poduzeća koji su učesnici u gospodarskom poslovanju regije ili zemlje.
Poznavanje pokretačkih snaga omogućuje definiranje pravih prioritetnih strategijskih pitanja za koja treba naći adekvatna rješenja. Strategijska pitanja mogu se odnositi kako na održavanje ili poboljšavanje postojeće strategijske pozicije u okvirima hotelske industrije, tako i na izbor novih poslovnih područja tj. domaćih ili stranih turističkih tržišta.
Keywords
poslovni uspjeh; poslovna funkcija; konkurentska prednost; faktor uspjeha; kvaliteta usluga
Hrčak ID:
181478
URI
Publication date:
30.12.2003.
Visits: 2.816 *