Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.20867/thm.3.2.1

Položaj Hrvatske na europskom turističkom tržištu

Ivo Ban ; Fakultet za turizam i vanjsku trgovinu Dubrovnik, Sveučilište u Splitu, Hrvatska
Vesna Borković-Vrtiprah ; Fakultet za turizam i vanjsku trgovinu Dubrovnik, Sveučilište u Splitu, Hrvatska


Full text: croatian pdf 4.091 Kb

page 209-224

downloads: 1.112

cite


Abstract

Hrvatska je bitan čimbenik na europskom turističkom tržištu. Izgrađeni turistički kapaciteti, ostvareni promet i prihodi značajan su segment europske “industrije zadovoljstva”. Međutim, nepovoljni su se trendovi u hrvatskom turizmu nazirali već u drugoj polovici osamdesetih, a rat i ratna razaranja utjecali su na drastično smanjenje prometa i potpuni izostanak turista na nekim područjima, kao što je primjerice dubrovačko. Sve je to, uz inače nezaobilazne tranzicijske procese i probleme, pridonijelo ozbiljnim teškoćama s kojima se suočava hrvatski turizam.
Oporavak je hrvatskoga turizma i izgradnja njegova sasvim novoga identiteta dug, složen i težak proces. Bez obzira na trenutačne prilike i vidan povratak turista u Hrvatsku u 1997. godini, nužne su korjenite promjene u pristupu turizmu i turističkoj praksi. Nužno je definirati dugoročne strateške ciljeve, tržišne segmente prema kojima treba posebno usmjeravati ponudu i sustavno razvijati suvremeni turistički marketing jer promijenjeni i sve veći zahtjevi današnjih turističkih potrošača nalažu bitno poboljšanje hrvatskoga turističkoga proizvoda koji mora biti znatno kvalitetniji, bogatiji, raznovrsniji, a time i konkurentniji. Hrvatski turistički proizvod treba odgovarati svim suvremenim tržišnim zahtjevima.

Keywords

turizam; europsko turističko tržište; hrvatski turistički proizvod; kvaliteta turističkih usluga; konkurentnost na turističkom tržištu

Hrčak ID:

182136

URI

https://hrcak.srce.hr/182136

Publication date:

30.12.1997.

Article data in other languages: english

Visits: 2.441 *