Review article
https://doi.org/10.20867/thm.3.2.11
Procesi i tendencije u donošenju strategije i oblikovanju organizacijske strukture (istraživanje na trgovačkim društvima za ugostiteljstvo Županije istarske)
Marli Gonan Božac
; Fakultet ekonomije i turizma “Dr. Mijo Mirković” Pula, Sveučilište u Rijeci, Hrvatska
Marčelo Dujanić
; Ekonomski fakultet Rijeka, Sveučilište u Rijeci, Hrvatska
Tihomir Vranešević
; Ekonomski fakultet Zagreb, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska
Abstract
Uspjeh trgovačkih društava za ugostiteljstvo ovisi o povremenim, ali i o neprekidnim poboljšanjima. Najveća su dva poticaja za poboljšanja ponovno
oblikovanje organizacijske strukture (organizational redesign) i izvršno vodstvo (executive leadership).
Izvršno vodstvo igra ključnu ulogu i kroz tim vršnih menadžera (top management team). Samo oblikovanje organizacijske strukture mora biti dinamičan proces koji će omogućiti postizanje kompatibilnosti s okruženjem.
Analiza se organizacijske strukture i strategije provela na uzorku trgovačkih društava za ugostiteljstvo Županije istarske. Rezultati istraživanja pokazuju da su gospodarski subjekti usmjereni na poboljšanje proizvoda kao da i ne postoji jaka međuzavisnost između strategije i organizacijske strukture.
Keywords
strategija; organizacijska struktura; tim vršnih menadžera; komunikacijska sredstva; trgovačka društva za ugostiteljstvo
Hrčak ID:
182333
URI
Publication date:
30.12.1997.
Visits: 2.150 *