Business Excellence, Vol. 11 No. 1, 2017.
Preliminary communication
https://doi.org/10.22598/pi-be/2017.11.1.41
POTROŠAČKI ETNOCENTRIZAM: POKRETAČ ILI KOČNICA RAZVOJA GOSPODARSTVA BOSNE I HERCEGOVINE
Arnela Nanić
; Faculty of Economics, University of Bihać, Bosnia and Herzegovina
Mirko Palić
; Faculty of Economics and Business University of Zagreb
Abstract
Koncept potrošačkog etnocentrizma u novije vrijeme sve više zaokuplja pažnju marketinških stručnjaka i istraživača iz područja ponašanja potrošača. Potrošački etnocentrizam, najjednostavnije rečeno, predstavlja neku vrstu odbojnosti koju potrošači osjećaju
prema svim proizvodima i uslugama koje dolaze iz uvoza. Postoji jaka veza između razvoja i rasta malih i srednjih poduzeća, s jedne, te potražnje za domaćim proizvodima, odnosno povećanju stupnja potrošačkog etnocentrizma, s druge strane, a posljedica toga je smanjenje vanjskotrgovinskog deficita, porast BDP-a, smanjenje stope nezaposlenosti, kao i napredak Federacije Bosne i Hercegovine na putu prema Europskoj uniji. Jedan od osnovnih ciljeva istraživanja
bio je utvrditi postoji li potrošački etnocentrizam kao obilježje stavova potrošača? Ako postoji, u kojoj će mjeri utjecat na odluku o kupnji, te kakve će biti njegove implikacije na razvoj gospodarstva. Jedinstvenost i specifičnost provedenog empirijskog istraživanja
ogleda se u činjenici da potrošački etnocentrizam nije izučavan niti istraživan kao jedan od čimbenika razvoja gospodarstva zemlje, niti postoje ranija istraživanja koja dovode u vezu ova dva koncepta, tj. potrošački etnocentrizam i razvoj gospodarstva.
Keywords
potrošački etnocentrizam; ponašanje potrošača; gospodarski razvoj; Bosna i Hercegovina
Hrčak ID:
182906
URI
Publication date:
12.6.2017.
Visits: 3.156 *