Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.22598/pi-be/2017.11.1.41

POTROŠAČKI ETNOCENTRIZAM: POKRETAČ ILI KOČNICA RAZVOJA GOSPODARSTVA BOSNE I HERCEGOVINE

Arnela Nanić ; Faculty of Economics, University of Bihać, Bosnia and Herzegovina
Mirko Palić ; Faculty of Economics and Business University of Zagreb


Full text: croatian pdf 196 Kb

page 41-59

downloads: 812

cite


Abstract

Koncept potrošačkog etnocentrizma u novije vrijeme sve više zaokuplja pažnju marketinških stručnjaka i istraživača iz područja ponašanja potrošača. Potrošački etnocentrizam, najjednostavnije rečeno, predstavlja neku vrstu odbojnosti koju potrošači osjećaju
prema svim proizvodima i uslugama koje dolaze iz uvoza. Postoji jaka veza između razvoja i rasta malih i srednjih poduzeća, s jedne, te potražnje za domaćim proizvodima, odnosno povećanju stupnja potrošačkog etnocentrizma, s druge strane, a posljedica toga je smanjenje vanjskotrgovinskog deficita, porast BDP-a, smanjenje stope nezaposlenosti, kao i napredak Federacije Bosne i Hercegovine na putu prema Europskoj uniji. Jedan od osnovnih ciljeva istraživanja
bio je utvrditi postoji li potrošački etnocentrizam kao obilježje stavova potrošača? Ako postoji, u kojoj će mjeri utjecat na odluku o kupnji, te kakve će biti njegove implikacije na razvoj gospodarstva. Jedinstvenost i specifičnost provedenog empirijskog istraživanja
ogleda se u činjenici da potrošački etnocentrizam nije izučavan niti istraživan kao jedan od čimbenika razvoja gospodarstva zemlje, niti postoje ranija istraživanja koja dovode u vezu ova dva koncepta, tj. potrošački etnocentrizam i razvoj gospodarstva.

Keywords

potrošački etnocentrizam; ponašanje potrošača; gospodarski razvoj; Bosna i Hercegovina

Hrčak ID:

182906

URI

https://hrcak.srce.hr/182906

Publication date:

12.6.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 2.323 *