Skip to the main content

Preliminary communication

ULOGA FRANŠIZNIH UDRUGA U RAZVOJU FRANŠIZNOG SEKTORA – USPOREDBA EUROPSKIH ISKUSTAVA

Ljiljana Kukec ; ICES Doctoral Study, Faculty of Economics, Osijek, Croatia
Kristijan Kukić ; University of Applied Sciences VERN', Zagreb, Croatia
Gordana Ćorić ; University of Applied Sciences VERN', Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 500 Kb

page 143-160

downloads: 546

cite


Abstract

Franšizni odnos bazira se na prijenosu specifičnih znanja, „know-howa” i poslovne tajne, koje davatelj franšize prenosi obukom na primatelja franšize te tako osigurava lakši put prema zajedničkom poslovnom uspjehu. Poduzetnici koji se odluče za franšizni poslovni model ostvaruju brzo geografsko širenje i stvaranje mreže koja svojom snagom nudi brže pozicioniranje i bolju konkurentnost. Prijenos tog znanja poduzetnicima olakšavaju potporne i obrazovne institucije. Kako je franšizno poslovanje specifičan način poduzetništva, tako su i nastale specijalizirane organizacije koje okupljaju dionike ovog načina poslovanja. Nacionalne franšizne udruge promoviraju i potiču razvoj franšiznog sektora svojim aktivnostima, a obrazovne institucije stvaraju kadrove sa specifičnim znanjima upravo za ovaj sektor poslovanja. U današnje vrijeme, kada su nacionalne ekonomije globalno isprepletene, franšizni je sektor jedan od glavnih sudionika u internacionalizaciji poslovanja. Zato su nastale i nadnacionalne franšizne organizacije koje okupljaju nacionalne predstavnike i osiguravaju poticajnu regulatornu klimu i zajednički prostor za razvoj ovog sektora poslovanja. Istraživanjima provedenim u ovom radu dobit će se informacije o ulozi organizacija za poticanje franšiznog sektora i o primjerima dobre prakse u promicanju franšiznog poslovanja. Korištene metode istraživanja obuhvaćaju ankete, istraživanje literature i internetskih izvora, intervjue te informacije dobivene na sastancima Europske franšizne federacije i Svjetskog franšiznog vijeća. Istraživanje je pokazalo da razmjena iskustava članica franšiznih mreža i krovnih udruga mogu osnažiti rad i domet nacionalnih udruga za franšizno poslovanje. Rezultati istraživanja sažeti su u preporukama za jačanje utjecaja i uloge Hrvatske udruge za franšizno poslovanje u širenju znanja i edukacije. Konačni cilj – iskorištavanje svih prednosti franšiznog poslovnog modela – doprinos je razvoju održivog poduzetništva i zapošljavanja.

Keywords

franšize; franšizno poslovanje; franšizne udruge; Europska franšizna federacija; potpora franšiznom sektoru

Hrčak ID:

183437

URI

https://hrcak.srce.hr/183437

Publication date:

26.6.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 1.284 *