Skip to the main content

Review article

Realnosti planiranja prostora: umjetnička praksa na razini tla

Anamarija Batista
Szilvia Kovacs
Carina Lesky


Full text: croatian pdf 2.390 Kb

page 94-105

downloads: 367

cite


Abstract

Teorijsko uporište ovoga rada je koncept simptomatologije Gillesa Deleuzea, koji se temelji na pretpostavci da se umjetnik može promatrati kao svojevrstan liječnik kulture. Ta Deleuzeova opservacija odnosi se na specifični potencijal umjetničke prakse da otkriva i odražava prevladavajuće odnose moći, zajedno s položajima i ulogama koje to podrazumijeva. Smještanjem te ideje u kontekst urbanih praksi, potencijal umjetničkog djelovanja u javnom prostoru moguće je dovesti u suodnos sa strategijama urbanog planiranja. Analiza se temelji na tri studije slučaja – „meinstein“, „Under Scan“ i „transition – berlin junction“ – od kojih svi funkcioniranju na razini tla, odnosno uličnih pločnika, u različitim europskim gradovima. Iako spomenuti umjetnički projekti odražavaju i propituju kompleksne razine slojevitih društvenih, ekonomskih i političkih procesa, interesa i praksi, oni istovremeno razotkrivaju potencijal umjetnosti kao aktivnog elementa u urbanizmu i uređenju urbanih prostora.

Keywords

simptomatologija; umjetnička intervencija; javni prostor; tlo kao površina; projekcija; soundscape; urbanizam

Hrčak ID:

185630

URI

https://hrcak.srce.hr/185630

Publication date:

1.7.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 1.360 *