Skip to the main content

Review article

Neka razmatranja o primjeni delfi metode u kvalitativnim istraživanjima odgoja i obrazovanja

Lidija Eret ; Eugen Kvaternik Elementary School, Velika Gorica, Croatia


Full text: croatian pdf 312 Kb

page 77-93

downloads: 3.949

cite

Full text: english pdf 312 Kb

page 94-94

downloads: 511

cite


Abstract

Delfi metoda se već nekoliko desetljeća koristi kao prognostička metoda kojom se dobivaju podaci iz specifičnih područja istraživanja, a na temelju mišljenja i predviđanja stručnjaka toga područja. Osmišljena kako bi ukazala na trendove i mogući napredak u pitanjima koja se prvenstveno odnose na gospodarstvo, ekonomiju i politiku, uspješnošću u rezultatima pokazala se izuzetno prikladnom i u kvalitativnim istraživanjima odgoja i obrazovanja. Razlog je taj što su suvremena istraživanja usmjerena upravo na predviđanja uspješnosti određenih promjena i reformi u području odgoja i obrazovanja. Provedbi delfi metode u suvremenim istraživanjima u prilog ide ubrzani razvoj i napredak elektroničkih medija, odnosno digitalizacija komunikacije. Time se otvaraju drugačije i bolje mogućnosti provedbe delfi metode, razmjeni informacija, pristupu ispitanicima i obradi podataka. Ovaj rad donosi prikaz delfi metode, počevši od svrhe njene primjene do detaljnih metodoloških smjernica. Rad prvenstveno sadrži osvrt na rezultate suvremenih kvalitativnih istraživanja koja su delfi metodom pristupila problematici u pitanjima odgoja i obrazovanja. Ovim se radom također donose razmatranja uspješnosti primjene delfi metode u odgoju i obrazovanju, ali i neke dileme oko provedbe te istraživačke metode, a koje nalazimo u rezultatima suvremenih istraživanja ovog područja.

Keywords

delfi metoda; delfi metoda u odgoju i obrazovanju; kvalitativna istraživanja u odgoju i obrazovanju; prognostičke metode u istraživanjima odgoja i obrazovanja

Hrčak ID:

186829

URI

https://hrcak.srce.hr/186829

Publication date:

31.3.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 8.270 *