Skip to the main content

Professional paper

Kulturološki razvoj masovne komunikacije

Luka Balvan orcid id orcid.org/0000-0002-9068-0956


Full text: croatian pdf 214 Kb

page 329-343

downloads: 1.801

cite


Abstract

članku su prikazani rani početci masovne komunikacije u
kontekstu vremena i društvene važnosti te kako je kulturološki
gledano razvoj masovne komunikacije duboko povezan s rađanjem
kulture i svega onoga što ona nosi. Slijedi prikaz što masovna
komunikacija razumijeva/razumije, kada do nje dolazi i koji se
točno mediji smatraju masovnim. Razmatra se i odnos masovnih
medija i kulturnog diskursa, jer je teško zamisliti kulturni identitet
u društvu koje je posredovano masovnom komunikacijom bez
medija i vrednovanja njihova doprinosa kulturnim dobrima, a iznesen
je i kraći prikaz globalnoga medijskog tržišta s osvrtom na
poslovanje medijskih organizacija i njihovu tržišnu koncentraciju.
Uz medijski imperijalizam te kritiku masovne kulture razmatra se
utjecaj na mlade, etičnost masovnog komuniciranja te diskurzivna
moć medija u okviru kulturalističke perspektive.

Keywords

masovna komunikacija; kulturološki aspekt; diskurs masovnih medija; medijski imperijalizam; etičnost masovnog komuniciranja; kulturalistička perspektiva

Hrčak ID:

188180

URI

https://hrcak.srce.hr/188180

Publication date:

23.10.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 3.720 *