Stručni rad
Kulturološki razvoj masovne komunikacije
Luka Balvan
orcid.org/0000-0002-9068-0956
Sažetak
članku su prikazani rani početci masovne komunikacije u
kontekstu vremena i društvene važnosti te kako je kulturološki
gledano razvoj masovne komunikacije duboko povezan s rađanjem
kulture i svega onoga što ona nosi. Slijedi prikaz što masovna
komunikacija razumijeva/razumije, kada do nje dolazi i koji se
točno mediji smatraju masovnim. Razmatra se i odnos masovnih
medija i kulturnog diskursa, jer je teško zamisliti kulturni identitet
u društvu koje je posredovano masovnom komunikacijom bez
medija i vrednovanja njihova doprinosa kulturnim dobrima, a iznesen
je i kraći prikaz globalnoga medijskog tržišta s osvrtom na
poslovanje medijskih organizacija i njihovu tržišnu koncentraciju.
Uz medijski imperijalizam te kritiku masovne kulture razmatra se
utjecaj na mlade, etičnost masovnog komuniciranja te diskurzivna
moć medija u okviru kulturalističke perspektive.
Ključne riječi
masovna komunikacija; kulturološki aspekt; diskurs masovnih medija; medijski imperijalizam; etičnost masovnog komuniciranja; kulturalistička perspektiva
Hrčak ID:
188180
URI
Datum izdavanja:
23.10.2017.
Posjeta: 3.720 *