Skip to the main content

Professional paper

https://doi.org/10.15255/KUI.2017.029

Kemija u nastavi:
Dva školska sata kemije (slobodnih) radikala

Krešimir Molčanov orcid id orcid.org/0000-0002-4328-3181 ; Ruđer Bošković Institute Bijenička 54 HR-10000 Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 1.043 Kb

page 667-674

downloads: 822

cite


Abstract

Radikale, kemijske vrste s nesparenim elektronima, obično se smatra vrlo nestablinima, tako da ih se može pripraviti samo pod posebnim uvjetima i proučavati samo pomoću posebnih, vrlo skupih, instrumenata. Također ih se smatra štetnima te neprimjerenima za pokuse u školi. Ipak, radikali imaju ključnu ulogu u biološkim sustavima. Zahvaljujući nesparenim elektronima, obično su živo obojani, tako da se njihovo nastajanje često može opaziti golim okom. Ovdje je opisano nekoliko jednostavnih reakcijâ s biološki najvažnijim radikalom, semikinonom. Lako ih je izvesti u školskom laboratoriju uporabom male količine jeftinih i bezopasnih tvari. Jednostavnim promatranjem tih reakcijâ dade se naučiti mnogo toga o kemiji (slobodnih) radikala.


Ovo djelo je dano na korištenje pod licencom Creative Commons Imenovanje 4.0 međunarodna.

Keywords

nastava kemije; školski eksperiment; semikinoni

Hrčak ID:

189469

URI

https://hrcak.srce.hr/189469

Publication date:

30.11.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 1.859 *