Acta Iadertina, Vol. 12 No. 1, 2015.
Preliminary communication
Mogućnosti i ograničenja autobiografije interkulturalnih susreta u nastavi stranih jezika iz perspektive učitelja francuskoga jezika
Rea Lujić
; University of Zadar, Department of French and Iberoromance Studies
Abstract
Unatoč pozitivnim odgojno-obrazovnim ishodima interkulturalnoga pristupa u nastavi stranihjezika, i za učenike ali i za društvo u cjelini, neprikladni nastavni uvjeti i nedovoljna osposobljenostučitelja stranih jezika za ostvarivanje načela interkulturalne nastave neki su od čimbenika kojiograničavaju njegovu primjenjivost. Autobiografija interkulturalnih susreta, odgojno-obrazovnialat koji je Vijeće Europe (2009.) namijenilo promicanju interkulturalnoga odgoja i obrazovanja,valjan je nastavni materijal čiji koncept učiteljima omogućuje djelomično nadvladavanjespomenutih ograničenja u realizaciji načela interkulturalnoga pristupa u nastavi stranih jezika.Rezultati istraživanja percepcije Autobiografije interkulturalnih susreta kao mogućega nastavnogamaterijala za uporabu u nastavi stranih jezika provedenoga među 27 učitelja francuskogajezika, pokazuju da učitelji francuskoga jezika imaju pozitivne stavove prema navedenomeodgojno-obrazovnome alatu kao i da razumiju mogućnosti njegova doprinosa razvoju učeničkihinterkulturalnih kompetencija. Istraživanje je također pokazalo da učitelji osnovnim preprekamaza uvođenje Autobiografije interkulturalnih susreta u svoju nastavu smatraju ograničenostvremenom i materijalna sredstva, ali i nastavni program. Navedeni rezultati stoga navode nazaključak da su osnovni preduvjeti za uklapanje Autobiografije interkulturalnih susreta u nastavustranih jezika kvalitetnije obrazovanje učitelja stranih jezika i poboljšanje materijalnih uvjeta naradnome mjestu, ali i rasterećenje predmetnih programa za strane jezike.
Keywords
autobiografija interkulturalnih susreta; interkulturalna kompetencija; nastavni materijal; učitelji francuskog jezika
Hrčak ID:
190123
URI
Publication date:
14.10.2017.
Visits: 1.458 *