Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Mogućnosti i ograničenja autobiografije interkulturalnih susreta u nastavi stranih jezika iz perspektive učitelja francuskoga jezika

Rea Lujić ; Sveučilište u Zadru, Odjel za francuske i iberoromanske studije


Puni tekst: hrvatski PDF 1.372 Kb

preuzimanja: 432

citiraj


Sažetak

Unatoč pozitivnim odgojno-obrazovnim ishodima interkulturalnoga pristupa u nastavi stranihjezika, i za učenike ali i za društvo u cjelini, neprikladni nastavni uvjeti i nedovoljna osposobljenostučitelja stranih jezika za ostvarivanje načela interkulturalne nastave neki su od čimbenika kojiograničavaju njegovu primjenjivost. Autobiografija interkulturalnih susreta, odgojno-obrazovnialat koji je Vijeće Europe (2009.) namijenilo promicanju interkulturalnoga odgoja i obrazovanja,valjan je nastavni materijal čiji koncept učiteljima omogućuje djelomično nadvladavanjespomenutih ograničenja u realizaciji načela interkulturalnoga pristupa u nastavi stranih jezika.Rezultati istraživanja percepcije Autobiografije interkulturalnih susreta kao mogućega nastavnogamaterijala za uporabu u nastavi stranih jezika provedenoga među 27 učitelja francuskogajezika, pokazuju da učitelji francuskoga jezika imaju pozitivne stavove prema navedenomeodgojno-obrazovnome alatu kao i da razumiju mogućnosti njegova doprinosa razvoju učeničkihinterkulturalnih kompetencija. Istraživanje je također pokazalo da učitelji osnovnim preprekamaza uvođenje Autobiografije interkulturalnih susreta u svoju nastavu smatraju ograničenostvremenom i materijalna sredstva, ali i nastavni program. Navedeni rezultati stoga navode nazaključak da su osnovni preduvjeti za uklapanje Autobiografije interkulturalnih susreta u nastavustranih jezika kvalitetnije obrazovanje učitelja stranih jezika i poboljšanje materijalnih uvjeta naradnome mjestu, ali i rasterećenje predmetnih programa za strane jezike.

Ključne riječi

autobiografija interkulturalnih susreta; interkulturalna kompetencija; nastavni materijal; učitelji francuskog jezika

Hrčak ID:

190123

URI

https://hrcak.srce.hr/190123

Datum izdavanja:

14.10.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.079 *