Professional paper
Program „Mladi čuvari prirode Međimurja“ – pozitivan primjer ekološke edukacije učenika
Monika Cindrić
; Secondary School Čakovec, Croatia
Mihaela Mesarić
; Public Institution The Nature of Međimurje, Mursko Središče, Croatia
Dražen Črnec
; Elementary School Sveti Martin na Muri, Croatia
Abstract
Zadaća ekološke edukacije je prenijeti poruku o značaju i nužnosti očuvanja prirodnih i drugih vrijednosti, a najmoćnijim sredstvom ekološke edukacije smatra se interpretacija. Već je začetnik interpretacije Freeman Tilden istaknuo: Interpretacijom do razumijevanja, razumijevanjem do poštovanja, poštovanjem do zaštite. Korištenjem izravnih i neizravnih oblika interpretacije, od strane djelatnika Međimurske prirode - Javne ustanove za zaštitu prirode i dvoje nastavnika osmišljen je edukativni program Mladi čuvari prirode Međimurja. Predmetni odgojno-obrazovni program polazilo je četrdesetak učenika šestih i sedmih razreda osnovnih škola s područja Međimurske županije. Program je realiziran kroz predavanja, radionice i terenski rad tijekom proljeća 2009. godine s ciljem ekološke edukacije učenika o prirodnim vrijednostima Međimurske županije i povećanjem interesa za prirodu i prirodoslovlje. Cilj ovog rada bio je utvrditi utjecaj programa Mladi čuvari prirode Međimurja na interes za prirodu i zaštićene dijelove prirode na području Međimurske županije. Navedeno je ispitano online anketom. U anketiranju su sudjelovali polaznici programa Mladi čuvari prirode Međimurja iz 2009. godine, a kao kontrolna skupina njihovi vršnjaci koji nisu sudjelovali u programu. Istraživanjem je potvrđena hipoteza da postoji razlika u interesu za prirodu i prirodne vrijednosti Međimurske županije između polaznika programa Mladi čuvari prirode Međimurja i nepolaznika. Također, polaznici programa Mladi čuvari prirode Međimurja imaju veće znanje o zaštićenim prirodnim vrijednostima Međimurske županije od nepolaznika.
Keywords
priroda; zaštićene prirodne vrijednosti; mladi čuvari prirode; stavovi o prirodi
Hrčak ID:
190713
URI
Publication date:
1.6.2017.
Visits: 1.625 *