Review article
ANALIZA METODOLOŠKOG I TEHNOLOŠKOG ASPEKTA STUDIJSKIH PROGRAMA IZ PODRUČJA EKONOMIJE I POSLOVNE EKONOMIJE U REPUBLICI HRVATSKOJ
Mario Jadrić
orcid.org/0000-0002-2591-3899
; Sveučilište u Splitu
Maja Ćukušić
orcid.org/0000-0002-7553-8273
; Sveučilište u Splitu
Željko Garača
; Sveučilište u Splitu
Abstract
Za potrebe projekta „ECONQUAL: Usvajanje načela HKO u visokoobrazovnim institucijama u polju ekonomije“, a u okviru razvoja preporuka za inoviranje i unapređenje studijskih programa u skladu s Hrvatskim kvalifikacijskim okvirom i ishodima učenja, provedena je analiza kurikuluma na javnim visokim učilištima u Republici Hrvatskoj koja izvode studijske programe iz područja ekonomije i poslovne ekonomije. Prikupljeni su podaci o konkretnoj realizaciji studijskih programa ekonomije i poslovne ekonomije na partnerskim institucijama s metodološkog i tehnološkog aspekta, a sve kako bi se identificirali postojeći načini postizanja ishoda učenja i povezane provjere. Istraživanje je provedeno u okviru radionica na 7 javnih sveučilišta. Radionicama je prisustvovalo 80 sudionika, a analiza je napravljena na ukupno 128 predmeta studijskih programa. Komparativna analiza ukazala je na raznolikost izvođenja različitih vrsta nastave na visokim učilištima, iako su predavanja, seminari i radionice i vježbe najučestalije primjenjivana vrsta nastave na razini svih institucija i analiziranih predmeta. Ipak, rezultati faktorske analize ukazali su i na metodološku i tehnološku raznolikost kurikuluma. Sumarni podaci o trenutačnim, u usporedbi s planiranim unapređenjima kurikuluma na visokim učilištima, ukazali su na razliku kojoj treba obratiti posebnu pozornost prilikom planiranja modernizacije studijskih programa ekonomije i poslovne ekonomije.
Keywords
visoko obrazovanje; metodološki i tehnološki aspekt; HKO; ekonomija i poslovna ekonomija; ECONQUAL
Hrčak ID:
191304
URI
Publication date:
21.12.2017.
Visits: 1.661 *