Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.17018/portal.2017.8

Povijesni razvoj obojenih podloga u talijanskom slikarstvu od 15. do sredine 18. stoljeća – dosadašnje spoznaje i otvorena pitanja

Jelena Zagora orcid id orcid.org/0000-0002-2246-2762 ; University of Split, Arts Academy, The Conservation-Restoration Department, Split, Croatia


Full text: croatian pdf 1.640 Kb

page 73-93

downloads: 1.177

cite

Full text: english pdf 1.640 Kb

page 93-94

downloads: 377

cite


Abstract

Uz povijesni pregled razvoja obojenih podloga u Italiji od 15. do sredine 18. stoljeća, u radu se iznose razmatranja o nazivlju i tipologiji slikarskih preparacija. Članak objedinjuje reference o najranijim poznatim obojenim podlogama u talijanskom slikarstvu na drvu i na platnu, utvrđenim na djelima slikara sa sjevera zemlje iz 15. i ranog 16. stoljeća – od pojave pigmentiranog gessa i imprimatura do uvođenja obojenih preparacija u uljenom slikarstvu na platnu koje se koriste i razvijaju u dva stoljeća nakon toga. Autorica istražuje porijeklo crvenih preparacija iz 18. stoljeća i obrađuje sjevernoeuropske dvostruke preparacije, pronađene i na slikama talijanskih autora iz 17. i 18. stoljeća u Italiji i Dalmaciji. U Šibeniku je na oltarnoj pali venecijanskog slikara Angela Mancinija iz 1609. godine utvrđen podslik s funkcijom preparacije, odnosno obojene podloge. Prema dosadašnjem autoričinu istraživanju, sličan primjer nije zabilježen u uljenom slikarstvu na platnu.

Keywords

pigmentirani gesso; imprimature; obojene preparacije; dvostruke preparacije; podslik; slikarstvo na drvu; uljeno slikarstvo na platnu

Hrčak ID:

192457

URI

https://hrcak.srce.hr/192457

Publication date:

27.12.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 3.051 *