Review article
IZBJEGLICE KAO POSEBNA KATEGORIJA UČENIKA INOG JEZIKA
Ranka Đurđević
; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Martina Podboj
orcid.org/0000-0001-8326-8165
; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Abstract
U jeku intenzivnih izbjegličkih kretanja Hrvatska se nedavno našla u dosad nepoznatoj poziciji tranzitne, ali i prihvatne zemlje izbjeglica. Tako se suočila s institucionalnim problemima njihova prihvata, a jedan od njih je i organiziranje i provođenje zakonom zajamčenih tečajeva hrvatskog jezika. Ovaj rad tematizira poučavanje izbjeglica kao posebno ranjive skupine učenika inog jezika, povezujući dvije međusobno nedjeljive dimenzije ove problematike – institucionalnu i primijenjenolingvističku. Navode se problemi i izazovi s kojima se u procesu poučavanja inog jezika susreću učenici izbjeglice i njihovi poučavatelji te neka moguća rješenja. Opisan je i kontekst aktualne izbjegličke problematike, čije je razumijevanje presudno za razvoj nastavnih programa i materijala te rad s tom skupinom učenika.
Keywords
izbjeglice; poučavanje ranjivih skupina učenika; hrvatski kao ini jezik
Hrčak ID:
193105
URI
Publication date:
15.12.2017.
Visits: 2.417 *