Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

IZBJEGLICE KAO POSEBNA KATEGORIJA UČENIKA INOG JEZIKA

Ranka Đurđević ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Martina Podboj orcid id orcid.org/0000-0001-8326-8165 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 490 Kb

str. 245-261

preuzimanja: 804

citiraj


Sažetak

U jeku intenzivnih izbjegličkih kretanja Hrvatska se nedavno našla u dosad nepoznatoj poziciji tranzitne, ali i prihvatne zemlje izbjeglica. Tako se suočila s institucionalnim problemima njihova prihvata, a jedan od njih je i organiziranje i provođenje zakonom zajamčenih tečajeva hrvatskog jezika. Ovaj rad tematizira poučavanje izbjeglica kao posebno ranjive skupine učenika inog jezika, povezujući dvije međusobno nedjeljive dimenzije ove problematike – institucionalnu i primijenjenolingvističku. Navode se problemi i izazovi s kojima se u procesu poučavanja inog jezika susreću učenici izbjeglice i njihovi poučavatelji te neka moguća rješenja. Opisan je i kontekst aktualne izbjegličke problematike, čije je razumijevanje presudno za razvoj nastavnih programa i materijala te rad s tom skupinom učenika.

Ključne riječi

izbjeglice; poučavanje ranjivih skupina učenika; hrvatski kao ini jezik

Hrčak ID:

193105

URI

https://hrcak.srce.hr/193105

Datum izdavanja:

15.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.370 *