Skip to the main content

Original scientific paper

Poznavanje temeljnih odrednica interkulturalizma kod učenika polaznika dvojezičnih gimnazijskih programa i učenika polaznika redovitih gimnazija u Republici Hrvatskoj

Iva Ivanković orcid id orcid.org/0000-0001-5171-6509 ; Kindergarten Potočnica, Zagreb, Croatia


Full text: english pdf 398 Kb

page 346-346

downloads: 360

cite

Full text: croatian pdf 398 Kb

page 329-345

downloads: 314

cite


Abstract

Polazeći od prikaza postojećih modela dvojezičnoga obrazovanja u svijetu, u ovome su radu prikazani rezultati istraživanja usporedbe poznavanja temeljnih odrednica interkulturalizma, stupnja zanimanja za teme iz područja interkulturalizma te mišljenja o njihovu uvođenju u pojedine nastavne predmete u osnovnoj i srednjoj školi između učenika polaznika dvojezičnih gimnazijskih programa i učenika polaznika redovitih gimnazija u Republici Hrvatskoj. Prema rezultatima dobivenim na uzorku od 630 učenika može se reći kako postoji statistički značajna razlika u poznavanju temeljnih odrednica interkulturalizma i to u korist učenika polaznika dvojezičnih gimnazijskih programa, što potvrđuje dosadašnja promišljanja kako se takvim obrazovanjem, uz višejezičnu kompetenciju, promiče i razvija i interkulturalna kompetencija. Rezultati ispitivanja osobnoga zanimanja učenika za interkulturalnu tematiku upućuju na činjenicu da učenici obaju uzoraka iskazuju zanimanje za interkulturalno učenje.

Keywords

dvojezičnost; dvojezično obrazovanje; interkulturalizam; interkulturalne odrednice

Hrčak ID:

193276

URI

https://hrcak.srce.hr/193276

Publication date:

21.9.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 2.022 *