hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Poznavanje temeljnih odrednica interkulturalizma kod učenika polaznika dvojezičnih gimnazijskih programa i učenika polaznika redovitih gimnazija u Republici Hrvatskoj

Iva Ivanković   ORCID icon orcid.org/0000-0001-5171-6509 ; Dječji vrtić Potočnica, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (398 KB) str. 329-345 preuzimanja: 134* citiraj
APA 6th Edition
Ivanković, I. (2017). Poznavanje temeljnih odrednica interkulturalizma kod učenika polaznika dvojezičnih gimnazijskih programa i učenika polaznika redovitih gimnazija u Republici Hrvatskoj. Školski vjesnik, 66 (3.), 329-345. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/193276
MLA 8th Edition
Ivanković, Iva. "Poznavanje temeljnih odrednica interkulturalizma kod učenika polaznika dvojezičnih gimnazijskih programa i učenika polaznika redovitih gimnazija u Republici Hrvatskoj." Školski vjesnik, vol. 66, br. 3., 2017, str. 329-345. https://hrcak.srce.hr/193276. Citirano 21.06.2021.
Chicago 17th Edition
Ivanković, Iva. "Poznavanje temeljnih odrednica interkulturalizma kod učenika polaznika dvojezičnih gimnazijskih programa i učenika polaznika redovitih gimnazija u Republici Hrvatskoj." Školski vjesnik 66, br. 3. (2017): 329-345. https://hrcak.srce.hr/193276
Harvard
Ivanković, I. (2017). 'Poznavanje temeljnih odrednica interkulturalizma kod učenika polaznika dvojezičnih gimnazijskih programa i učenika polaznika redovitih gimnazija u Republici Hrvatskoj', Školski vjesnik, 66(3.), str. 329-345. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/193276 (Datum pristupa: 21.06.2021.)
Vancouver
Ivanković I. Poznavanje temeljnih odrednica interkulturalizma kod učenika polaznika dvojezičnih gimnazijskih programa i učenika polaznika redovitih gimnazija u Republici Hrvatskoj. Školski vjesnik [Internet]. 2017 [pristupljeno 21.06.2021.];66(3.):329-345. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/193276
IEEE
I. Ivanković, "Poznavanje temeljnih odrednica interkulturalizma kod učenika polaznika dvojezičnih gimnazijskih programa i učenika polaznika redovitih gimnazija u Republici Hrvatskoj", Školski vjesnik, vol.66, br. 3., str. 329-345, 2017. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/193276. [Citirano: 21.06.2021.]
Puni tekst: engleski, pdf (398 KB) str. 346-346 preuzimanja: 142* citiraj
APA 6th Edition
Ivanković, I. (2017). Do students of bilingual and regular grammar schools differ in understanding the basics of interculturalism?. Školski vjesnik, 66 (3.), 346-346. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/193276
MLA 8th Edition
Ivanković, Iva. "Do students of bilingual and regular grammar schools differ in understanding the basics of interculturalism?." Školski vjesnik, vol. 66, br. 3., 2017, str. 346-346. https://hrcak.srce.hr/193276. Citirano 21.06.2021.
Chicago 17th Edition
Ivanković, Iva. "Do students of bilingual and regular grammar schools differ in understanding the basics of interculturalism?." Školski vjesnik 66, br. 3. (2017): 346-346. https://hrcak.srce.hr/193276
Harvard
Ivanković, I. (2017). 'Do students of bilingual and regular grammar schools differ in understanding the basics of interculturalism?', Školski vjesnik, 66(3.), str. 346-346. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/193276 (Datum pristupa: 21.06.2021.)
Vancouver
Ivanković I. Do students of bilingual and regular grammar schools differ in understanding the basics of interculturalism?. Školski vjesnik [Internet]. 2017 [pristupljeno 21.06.2021.];66(3.):346-346. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/193276
IEEE
I. Ivanković, "Do students of bilingual and regular grammar schools differ in understanding the basics of interculturalism?", Školski vjesnik, vol.66, br. 3., str. 346-346, 2017. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/193276. [Citirano: 21.06.2021.]

Sažetak
Polazeći od prikaza postojećih modela dvojezičnoga obrazovanja u svijetu, u ovome su radu prikazani rezultati istraživanja usporedbe poznavanja temeljnih odrednica interkulturalizma, stupnja zanimanja za teme iz područja interkulturalizma te mišljenja o njihovu uvođenju u pojedine nastavne predmete u osnovnoj i srednjoj školi između učenika polaznika dvojezičnih gimnazijskih programa i učenika polaznika redovitih gimnazija u Republici Hrvatskoj. Prema rezultatima dobivenim na uzorku od 630 učenika može se reći kako postoji statistički značajna razlika u poznavanju temeljnih odrednica interkulturalizma i to u korist učenika polaznika dvojezičnih gimnazijskih programa, što potvrđuje dosadašnja promišljanja kako se takvim obrazovanjem, uz višejezičnu kompetenciju, promiče i razvija i interkulturalna kompetencija. Rezultati ispitivanja osobnoga zanimanja učenika za interkulturalnu tematiku upućuju na činjenicu da učenici obaju uzoraka iskazuju zanimanje za interkulturalno učenje.

Ključne riječi
dvojezičnost; dvojezično obrazovanje; interkulturalizam; interkulturalne odrednice

Hrčak ID: 193276

URI
https://hrcak.srce.hr/193276

[engleski]

Posjeta: 553 *