Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Poznavanje temeljnih odrednica interkulturalizma kod učenika polaznika dvojezičnih gimnazijskih programa i učenika polaznika redovitih gimnazija u Republici Hrvatskoj

Iva Ivanković orcid id orcid.org/0000-0001-5171-6509 ; Dječji vrtić Potočnica, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 398 Kb

str. 346-346

preuzimanja: 360

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 398 Kb

str. 329-345

preuzimanja: 314

citiraj


Sažetak

Polazeći od prikaza postojećih modela dvojezičnoga obrazovanja u svijetu, u ovome su radu prikazani rezultati istraživanja usporedbe poznavanja temeljnih odrednica interkulturalizma, stupnja zanimanja za teme iz područja interkulturalizma te mišljenja o njihovu uvođenju u pojedine nastavne predmete u osnovnoj i srednjoj školi između učenika polaznika dvojezičnih gimnazijskih programa i učenika polaznika redovitih gimnazija u Republici Hrvatskoj. Prema rezultatima dobivenim na uzorku od 630 učenika može se reći kako postoji statistički značajna razlika u poznavanju temeljnih odrednica interkulturalizma i to u korist učenika polaznika dvojezičnih gimnazijskih programa, što potvrđuje dosadašnja promišljanja kako se takvim obrazovanjem, uz višejezičnu kompetenciju, promiče i razvija i interkulturalna kompetencija. Rezultati ispitivanja osobnoga zanimanja učenika za interkulturalnu tematiku upućuju na činjenicu da učenici obaju uzoraka iskazuju zanimanje za interkulturalno učenje.

Ključne riječi

dvojezičnost; dvojezično obrazovanje; interkulturalizam; interkulturalne odrednice

Hrčak ID:

193276

URI

https://hrcak.srce.hr/193276

Datum izdavanja:

21.9.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.022 *