Skip to the main content

Preliminary communication

Ispitivanje socijalnih vještina učenika osnovnoškolske dobi u odnosu na dob i spol

Alma Malkić Aličković ; Faculty of Humanities and Social Sciences; University of Tuzla, Tuzla, Bosnia and Herzegovina


Full text: croatian pdf 424 Kb

page 379-400

downloads: 852

cite

Full text: english pdf 424 Kb

page 401-401

downloads: 3.209

cite


Abstract

Socijalne vještine nastaju kao rezultat učenja i razvoja pojedinca u različitim socijalnim skupinama, primarno u obitelji, potom školi i drugim socijalnim kontekstima u kojima se osoba afirmira tokom života. Pojedinci koji imaju razvijene socijalne vještine prepoznatljivi su po uspjehu u uspostavljanju i održavanju pozitivnih međuljudskih odnosa, koji su osnova za ostvarivanje brojnih čovjekovih potreba i potencijala. U radu su predstavljeni rezultati istraživanja čiji cilj je bilo ispitivanje socijalnih vještina osnovnoškolaca u odnosu na spol i dob. Uzorak je činilo 506 učenika čija dob se kreće u rasponu od 11 do 14 godina. Strukturu uzorka u odnosu na spol činilo je 225 djevojčica i 281 dječak. Za prikupljanje podataka korišteni su Inventar socijalnih vještina (Riggio i Throckmorton, 1986) i Upitnik socio-statusnih obilježja. Inventar socijalnih vještina sačinjen je od šest supskala, podijeljenih u dva područja: emocionalno-neverbalno i socijalno-verbalno, što omogućava uvid u verbalne i neverbalne socijalne vještine ispitanika. Dobiveni rezultati upućuju na zaključak da djevojčice, u odnosu na dječake, iskazuju višu razinu razvijenosti emocionalne i socijalne osjetljivosti, kao i emocionalne izražajnosti,te da je kod učenika petog razreda prisutna viša razina razvijenosti socijalnih vještina, u odnosu na učenike šestog, sedmog i osmog razreda osnovne škole. Navedeni rezultati nude polazište za dalja istraživanja socio-emocionalnog razvoja djece osnovnoškolske dobi,kako bi se utvrdili uzroci postojećeg stanja i doprinijelo unapređenju tog aspekta razvoja, pogotovo u školskom kontekstu.

Keywords

socijalno kompetentno ponašanje; dimenzije socijalnih vještina; verbalne socijalne vještine; neverbalne socijalne vještine

Hrčak ID:

193280

URI

https://hrcak.srce.hr/193280

Publication date:

21.9.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 6.011 *