Prethodno priopćenje
Ispitivanje socijalnih vještina učenika osnovnoškolske dobi u odnosu na dob i spol
Alma Malkić Aličković
; Filozofski fakultet Univerziteta u Tuzli, Tuzla, Bosna i Hercegovina
Sažetak
Socijalne vještine nastaju kao rezultat učenja i razvoja pojedinca u različitim socijalnim skupinama, primarno u obitelji, potom školi i drugim socijalnim kontekstima u kojima se osoba afirmira tokom života. Pojedinci koji imaju razvijene socijalne vještine prepoznatljivi su po uspjehu u uspostavljanju i održavanju pozitivnih međuljudskih odnosa, koji su osnova za ostvarivanje brojnih čovjekovih potreba i potencijala. U radu su predstavljeni rezultati istraživanja čiji cilj je bilo ispitivanje socijalnih vještina osnovnoškolaca u odnosu na spol i dob. Uzorak je činilo 506 učenika čija dob se kreće u rasponu od 11 do 14 godina. Strukturu uzorka u odnosu na spol činilo je 225 djevojčica i 281 dječak. Za prikupljanje podataka korišteni su Inventar socijalnih vještina (Riggio i Throckmorton, 1986) i Upitnik socio-statusnih obilježja. Inventar socijalnih vještina sačinjen je od šest supskala, podijeljenih u dva područja: emocionalno-neverbalno i socijalno-verbalno, što omogućava uvid u verbalne i neverbalne socijalne vještine ispitanika. Dobiveni rezultati upućuju na zaključak da djevojčice, u odnosu na dječake, iskazuju višu razinu razvijenosti emocionalne i socijalne osjetljivosti, kao i emocionalne izražajnosti,te da je kod učenika petog razreda prisutna viša razina razvijenosti socijalnih vještina, u odnosu na učenike šestog, sedmog i osmog razreda osnovne škole. Navedeni rezultati nude polazište za dalja istraživanja socio-emocionalnog razvoja djece osnovnoškolske dobi,kako bi se utvrdili uzroci postojećeg stanja i doprinijelo unapređenju tog aspekta razvoja, pogotovo u školskom kontekstu.
Ključne riječi
socijalno kompetentno ponašanje; dimenzije socijalnih vještina; verbalne socijalne vještine; neverbalne socijalne vještine
Hrčak ID:
193280
URI
Datum izdavanja:
21.9.2017.
Posjeta: 6.112 *