Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.24141/1/4/1/5

Koncept i mjerenje kvalitete zdravstvenih usluga

Suzana Marković orcid id orcid.org/0000-0001-7035-1293 ; Faculty of Tourism and Hospitality Management, Opatija, Croatia
Irena Regent Turkalj ; Faculty of Tourism and Hospitality Management, Opatija, Croatia
Aleksandar Racz ; University of Applied Health Sciences, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 1.672 Kb

page 49-62

downloads: 2.461

cite


Abstract

Uvod. Koncept kvalitete zdravstvenih usluga istražuje se već više od dva desetljeća, ali u znanstvenoj i stručnoj praksi u RH još uvijek postoji mali broj radova u kojima se istražuje i mjeri razina zadovoljstva korisnika zdravstvenih usluga.

Ciljevi rada su bili definirati koncepte kvalitete zdravstvenih usluga, istražiti modele i metode za mjerenje kvalitete zdravstvenih usluga, analizirati dosadašnja istraživanja kvalitete zdravstvenih usluga stranih i domaćih autora s naglaskom na istraživanja unutar zdravstvenog sustava, istražiti dosadašnja istraživanja i mjerenja kvalitete zdravstvenih usluga te primjenjivost modela SERVQUAL kao najčešće upotrebljavanog modela za mjerenje kvalitete usluga.

Metode. Primijenjen je konceptualni pristup istraživanju u kojemu su koncept kvalitete usluga s naglaskom na koncept kvalitete zdravstvenih usluga i zadovoljstva korisnika obrađeni i izneseni usustavljeno s teorijskog stajališta, pri čemu su upotrijebljeni sekundarni izvori podataka.

Rezultati. Rad donosi sustavni pregled temeljnih koncepata kvalitete zdravstvenih usluga, kao i modela mjerenja kvalitete zdravstvenih usluga s naglaskom na primjenjivost modela SERVQUAL.

Zaključak. Rezultati ovog istraživanja potvrdili su da je koncept zdravstvenih usluga višedimenzionalan te je još jednom potvrđeno da je uz primjenu modela SERVQUAL moguće na jednostavan i učinkovit način saznati očekivanja, potrebe i želje korisnika zdravstvenih ustanova, kao i njihove stavove o dobivenim uslugama, a zatim ih iskoristiti u svrhu kreiranja kvalitetne ponude.

Keywords

kvaliteta zdravstvenih usluga; zadovoljstvo klijenta; lojalnost; model SERVQUAL

Hrčak ID:

199753

URI

https://hrcak.srce.hr/199753

Publication date:

27.4.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 4.063 *