Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.21464/mo46.124.5784

Interkulturalni sadržaji kao polazište nastave glazbe u europskim općeobrazovnim školama

Amir Begić orcid id orcid.org/0000-0003-2152-9563 ; Academy of Arts, Josip Juraj Strossmayer University in Osijek, Croatia
Jasna Šulentić Begić orcid id orcid.org/0000-0003-4838-0324 ; Academy of Arts, Josip Juraj Strossmayer University in Osijek, Croatia


Full text: croatian pdf 364 Kb

page 57-84

downloads: 964

cite


Abstract

Razvoj interkulturalne kompetencije pojedinca postao je nužnošću, a suvremena škola mora ići ukorak s vremenom i zbivanjima kojima smo okruženi. Odgoj mlade osobe sposobne da učinkovito djeluje i živi u modernom društvu podrazumijeva i razvoj interkulturalne kompetencije svakog učenika. Nastava glazbe svakako je područje u kojemu se može razvijati interkulturalna kompetencija učenika. Preduvjet je interkulturalno koncipiran kurikulum, interkulturalni sadržaji u udžbenicima kao i primjeri različitih glazbenih tradicija sa svih kontinenata predviđeni za slušanje u nastavi glazbe. Stoga se ovim radom željelo utvrditi jesu li nacionalni, predmetni i školski kurikulumi kao i sadržaji udžbenika i pripadajućih im CD-a u dvanaest europskih država (Hrvatska, Mađarska, Slovenija, Austrija, Njemačka, Češka, Švicarska, Italija, Bosna i Hercegovina, Francuska, Engleska i Finska) zasnovani na interkulturalizmu. Rezultati istraživanja pokazali su da je nastava glazbe, posebice gimnazijska, još uvijek nedovoljno usmjerena na upoznavanje glazbe različitih kultura što je velika prepreka interkulturalnom odgoju učenika kojemu moramo težiti.

Keywords

interkulturalni odgoj; nastava glazbe; osnovna škola; gimnazija; kurikulum

Hrčak ID:

199988

URI

https://hrcak.srce.hr/199988

Publication date:

17.4.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 2.596 *