Preliminary communication
Manipulacija čitateljima – prikriveno oglašavanje u hrvatskim novinama
Jelena Jurišić
; Croatian Studies, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Igor Kanižaj
orcid.org/0000-0002-8807-3655
; Faculty of Political Science, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Ines Jokoš
Sebastijan Janeš
Jelena Jurić
Abstract
Posljedica dinamičnosti medijskoga tržišta jest porast utjecaja
oglašivača što se, između ostalog, manifestira u prikrivenom oglašavanju.
Dok veći dio građana ne prepoznaje osnovne karakteristike
oglasa koji se prikazuju kao novinarski tekstovi, i u Hrvatskoj prikriveno oglašavanje sve više postaje dijelom medijskih sadržaja. Posrijedi je manipulacija čitateljima za koju pretpostavljamo da može
imati znatne posljedice i utjecati na povjerenje građana u medije. Nakon usporedne analize klasičnoga oglašavanja i prikrivenoga oglašavanja u radu donosimo rezultate istraživanja primjenom znanstvene metode analize sadržaja dviju najutjecajnijih hrvatskih dnevnih novina, u kojima je u prosincu 2006. godine otkriveno 327 tekstova s elementima prikrivenoga oglašavanja.
Keywords
prikriveno oglašavanje; mediji; dnevne novine; manipulacija
Hrčak ID:
20150
URI
Publication date:
20.6.2007.
Visits: 13.839 *