Original scientific paper
https://doi.org/10.5559/di.27.2.06
Subjekt neoliberalnoga samoupravljanja: prilog antropologiji kurikularne reforme
Atila Lukić
Gordan Maslov
Full text: croatian pdf 226 Kb
page 305-326
downloads: 559
cite
APA 6th Edition
Lukić, A. & Maslov, G. (2018). Subjekt neoliberalnoga samoupravljanja: prilog antropologiji kurikularne reforme. Društvena istraživanja, 27 (2), 305-326. https://doi.org/10.5559/di.27.2.06
MLA 8th Edition
Lukić, Atila and Gordan Maslov. "Subjekt neoliberalnoga samoupravljanja: prilog antropologiji kurikularne reforme." Društvena istraživanja, vol. 27, no. 2, 2018, pp. 305-326. https://doi.org/10.5559/di.27.2.06. Accessed 23 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Lukić, Atila and Gordan Maslov. "Subjekt neoliberalnoga samoupravljanja: prilog antropologiji kurikularne reforme." Društvena istraživanja 27, no. 2 (2018): 305-326. https://doi.org/10.5559/di.27.2.06
Harvard
Lukić, A., and Maslov, G. (2018). 'Subjekt neoliberalnoga samoupravljanja: prilog antropologiji kurikularne reforme', Društvena istraživanja, 27(2), pp. 305-326. https://doi.org/10.5559/di.27.2.06
Vancouver
Lukić A, Maslov G. Subjekt neoliberalnoga samoupravljanja: prilog antropologiji kurikularne reforme. Društvena istraživanja [Internet]. 2018 [cited 2024 December 23];27(2):305-326. https://doi.org/10.5559/di.27.2.06
IEEE
A. Lukić and G. Maslov, "Subjekt neoliberalnoga samoupravljanja: prilog antropologiji kurikularne reforme", Društvena istraživanja, vol.27, no. 2, pp. 305-326, 2018. [Online]. https://doi.org/10.5559/di.27.2.06
Abstract
Zaobilazeći uobičajene i međusobno uvjetujuće izjave o nužnosti
reforme školstva i kontroverze o političkim uvjetima njezine provedbe,
ovaj će se rad usredotočiti na kritičku analizu teksta same
reforme. Analizirajući dijelove reforme s naglaskom na prijedlogu
nacionalnoga kurikuluma međupredmetnih tema (NKMT),
naš je zadatak upozoriti na diskurse o pojedincu, riziku, odabiru i
odgovornosti koji tvore određeni antropološki model. Drugim
riječima, pitanje koje ćemo postaviti jest: kakvog pojedinca,
prema prijedlogu reforme, obrazovni sustav treba "proizvoditi"?
Kakva je motivacija takve osobe, u kakvom je odnosu sa svojim
okruženjem, koji su njegovi/njezini ciljevi i načini ponašanja?
Oslanjajući se na rad francuskoga filozofa Michela Foucaulta, uz
kritiku kurikularne reforme istodobno ćemo pružiti i analizu
aktualne problematike neoliberalizma kao programa koji teži
redefiniciji pojedinca prema jedinstvenom modelu poduzetnika.
Keywords
Foucault; neoliberalizam; kurikularna reforma; poduzetništvo; rizik; vladalaštvo
Hrčak ID:
202686
URI
https://hrcak.srce.hr/202686
Publication date:
29.6.2018.
Article data in other languages:
english
Visits: 2.096
*