Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.27.2.06
Subjekt neoliberalnoga samoupravljanja: prilog antropologiji kurikularne reforme
Atila Lukić
Gordan Maslov
Puni tekst: hrvatski pdf 226 Kb
str. 305-326
preuzimanja: 559
citiraj
APA 6th Edition
Lukić, A. i Maslov, G. (2018). Subjekt neoliberalnoga samoupravljanja: prilog antropologiji kurikularne reforme. Društvena istraživanja, 27 (2), 305-326. https://doi.org/10.5559/di.27.2.06
MLA 8th Edition
Lukić, Atila i Gordan Maslov. "Subjekt neoliberalnoga samoupravljanja: prilog antropologiji kurikularne reforme." Društvena istraživanja, vol. 27, br. 2, 2018, str. 305-326. https://doi.org/10.5559/di.27.2.06. Citirano 22.12.2024.
Chicago 17th Edition
Lukić, Atila i Gordan Maslov. "Subjekt neoliberalnoga samoupravljanja: prilog antropologiji kurikularne reforme." Društvena istraživanja 27, br. 2 (2018): 305-326. https://doi.org/10.5559/di.27.2.06
Harvard
Lukić, A., i Maslov, G. (2018). 'Subjekt neoliberalnoga samoupravljanja: prilog antropologiji kurikularne reforme', Društvena istraživanja, 27(2), str. 305-326. https://doi.org/10.5559/di.27.2.06
Vancouver
Lukić A, Maslov G. Subjekt neoliberalnoga samoupravljanja: prilog antropologiji kurikularne reforme. Društvena istraživanja [Internet]. 2018 [pristupljeno 22.12.2024.];27(2):305-326. https://doi.org/10.5559/di.27.2.06
IEEE
A. Lukić i G. Maslov, "Subjekt neoliberalnoga samoupravljanja: prilog antropologiji kurikularne reforme", Društvena istraživanja, vol.27, br. 2, str. 305-326, 2018. [Online]. https://doi.org/10.5559/di.27.2.06
Sažetak
Zaobilazeći uobičajene i međusobno uvjetujuće izjave o nužnosti
reforme školstva i kontroverze o političkim uvjetima njezine provedbe,
ovaj će se rad usredotočiti na kritičku analizu teksta same
reforme. Analizirajući dijelove reforme s naglaskom na prijedlogu
nacionalnoga kurikuluma međupredmetnih tema (NKMT),
naš je zadatak upozoriti na diskurse o pojedincu, riziku, odabiru i
odgovornosti koji tvore određeni antropološki model. Drugim
riječima, pitanje koje ćemo postaviti jest: kakvog pojedinca,
prema prijedlogu reforme, obrazovni sustav treba "proizvoditi"?
Kakva je motivacija takve osobe, u kakvom je odnosu sa svojim
okruženjem, koji su njegovi/njezini ciljevi i načini ponašanja?
Oslanjajući se na rad francuskoga filozofa Michela Foucaulta, uz
kritiku kurikularne reforme istodobno ćemo pružiti i analizu
aktualne problematike neoliberalizma kao programa koji teži
redefiniciji pojedinca prema jedinstvenom modelu poduzetnika.
Ključne riječi
Foucault; neoliberalizam; kurikularna reforma; poduzetništvo; rizik; vladalaštvo
Hrčak ID:
202686
URI
https://hrcak.srce.hr/202686
Datum izdavanja:
29.6.2018.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
Posjeta: 2.096
*