Review article
https://doi.org/10.21857/m3v76t6nky
Novi rezultati istraživanja, promjene u gledištima u psihologiji i sociologiji obrazovanja i njihove posljedice za sadašnju i buduću pedagošku praksu
Mira Čudina-Obradović
Full text: croatian pdf 340 Kb
page 15-31
downloads: 817
cite
APA 6th Edition
Čudina-Obradović, M. (2017). Novi rezultati istraživanja, promjene u gledištima u psihologiji i sociologiji obrazovanja i njihove posljedice za sadašnju i buduću pedagošku praksu. Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru, (11), 15-31. https://doi.org/10.21857/m3v76t6nky
MLA 8th Edition
Čudina-Obradović, Mira. "Novi rezultati istraživanja, promjene u gledištima u psihologiji i sociologiji obrazovanja i njihove posljedice za sadašnju i buduću pedagošku praksu." Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru, vol. , no. 11, 2017, pp. 15-31. https://doi.org/10.21857/m3v76t6nky. Accessed 22 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Čudina-Obradović, Mira. "Novi rezultati istraživanja, promjene u gledištima u psihologiji i sociologiji obrazovanja i njihove posljedice za sadašnju i buduću pedagošku praksu." Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru , no. 11 (2017): 15-31. https://doi.org/10.21857/m3v76t6nky
Harvard
Čudina-Obradović, M. (2017). 'Novi rezultati istraživanja, promjene u gledištima u psihologiji i sociologiji obrazovanja i njihove posljedice za sadašnju i buduću pedagošku praksu', Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru, (11), pp. 15-31. https://doi.org/10.21857/m3v76t6nky
Vancouver
Čudina-Obradović M. Novi rezultati istraživanja, promjene u gledištima u psihologiji i sociologiji obrazovanja i njihove posljedice za sadašnju i buduću pedagošku praksu. Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru [Internet]. 2017 [cited 2024 December 22];(11):15-31. https://doi.org/10.21857/m3v76t6nky
IEEE
M. Čudina-Obradović, "Novi rezultati istraživanja, promjene u gledištima u psihologiji i sociologiji obrazovanja i njihove posljedice za sadašnju i buduću pedagošku praksu", Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru, vol., no. 11, pp. 15-31, 2017. [Online]. https://doi.org/10.21857/m3v76t6nky
Abstract
Značajni su pomaci postignuti u razumijevanju funkcioniranja ljudskog mozga i procesa učenja osobito zahvaljujući mogućnostima neposrednog istraživanja mozga pomoću suvremenih tehnologija (neurooslikavanja). Među značajna postignuća možemo ubrojiti: razumijevanje neuroplastičnosti, razumijevanje velike važnosti prve tri godine života djeteta (osobito prve) za uspostavljanje kvalitetnog funkcioniranja mozga, razumijevanje važnosti okoline (intrauterine, vanjske fizičke i vanjske socijalne) u razvoju izvršnih funkcija mozga i pretpostavki uspjeha u školi. Osim toga otkrivena je važnost roditeljskog ponašanja prema djetetu u formiranju pretpostavki inteligentnog ponašanja i uspjeha u školi kao i važnost ekonomskog, kulturnog i socijalnog kapitala obitelji za razvoj intelektualnih i socijalnih pretpostavki intelektualnog funkcioniranja i uspjeha u školi. Uvodi se pojam neuroraznolikost kojim se naglašava potreba prilagođavanja podučavanja osobinama djeteta.
Svi ti novi pojmovi, koji znatno mijenjaju sliku procesa učenja i podučavanja, nisu još preneseni iz teorije u praksu, pa bi trebalo poraditi na njihovom ozbiljnom uključenju u pedagošku literaturu i u obrazovne programe za roditelje, odgojitelje i učitelje.
Keywords
funkcioniranje ljudskog mozga; neuroplastičnost; neuroraznolikost; roditeljsko ponašanje; proces učenja i podučavanja
Hrčak ID:
207917
URI
https://hrcak.srce.hr/207917
Publication date:
22.10.2018.
Article data in other languages:
english
Visits: 2.327
*