Skip to the main content

Preliminary communication

Obrnuto učenje kao način oblikovanja inovativnog okruženja za učenje: važnost temeljitog uvođenja, postupne implementacije i dubinske procjene inovacija

Milena Valenčič Zuljan ; University of Ljubljana, Faculty of Education
Romina Plešec Gašparič ; University of Ljubljana, Faculty of Education


Full text: croatian pdf 276 Kb

page 98-98

downloads: 377

cite

Full text: english pdf 276 Kb

page 79-97

downloads: 239

cite


Abstract

U članku se raspravlja o definiciji i značenju didaktičke inovacije u kontekstu suvremenoga inovativnog okruženja za učenje. Fokus je na inovacijama koje potiču poučavanje usmjereno na učenika, a među njima naglasak je na obrnutom učenju. Prikazana je terminologija i koncept obrnutoga učenja, njegove prednosti i ograničenja. U radu je prikazana i kvalitativna studija koja ilustrira stavove učitelja i učenika koji imaju iskustva s obrnutim učenjem. Postavili smo tri istraživačka pitanja koja su povezana s uvođenjem, provedbom i procjenom ove inovacije. Sudionici istraživanja prepoznali su tri glavne prednosti obrnutoga učenja: učeničku kognitivnu aktivnost, kreativnost učenika i priliku da se diferencira i individualizira nastava. Identificirana su tri faktora koji utječu na učinkovitost obrnutoga učenja: 1) učiteljeve kvalifikacije za inovacije, 2) učeničko aktivno sudjelovanje pomoću uvoda, postupne provedbe i kolektivne evaluacije inovacije i 3) kolegijalna podrška. Vjerujemo da ako učitelj učenicima temeljito predstavi obrnuto učenje, pažljivo i postupno ga provodi te ga ocjenjuje dubinski, ono može imati važan utjecaj na projektiranje poticajnoga i inovativnoga okruženja za učenje.

Keywords

didaktičke inovacije; obrnuto učenje; inovativno učeče okruženje; uvođenje, provedba i procjena inovacije

Hrčak ID:

211081

URI

https://hrcak.srce.hr/211081

Publication date:

23.10.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 1.625 *