Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Obrnuto učenje kao način oblikovanja inovativnog okruženja za učenje: važnost temeljitog uvođenja, postupne implementacije i dubinske procjene inovacija

Milena Valenčič Zuljan ; Sveučilište u Ljubljani, Pedagoški fakultet
Romina Plešec Gašparič ; Sveučilište u Ljubljani, Pedagoški fakultet


Puni tekst: hrvatski pdf 276 Kb

str. 98-98

preuzimanja: 448

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 276 Kb

str. 79-97

preuzimanja: 275

citiraj


Sažetak

U članku se raspravlja o definiciji i značenju didaktičke inovacije u kontekstu suvremenoga inovativnog okruženja za učenje. Fokus je na inovacijama koje potiču poučavanje usmjereno na učenika, a među njima naglasak je na obrnutom učenju. Prikazana je terminologija i koncept obrnutoga učenja, njegove prednosti i ograničenja. U radu je prikazana i kvalitativna studija koja ilustrira stavove učitelja i učenika koji imaju iskustva s obrnutim učenjem. Postavili smo tri istraživačka pitanja koja su povezana s uvođenjem, provedbom i procjenom ove inovacije. Sudionici istraživanja prepoznali su tri glavne prednosti obrnutoga učenja: učeničku kognitivnu aktivnost, kreativnost učenika i priliku da se diferencira i individualizira nastava. Identificirana su tri faktora koji utječu na učinkovitost obrnutoga učenja: 1) učiteljeve kvalifikacije za inovacije, 2) učeničko aktivno sudjelovanje pomoću uvoda, postupne provedbe i kolektivne evaluacije inovacije i 3) kolegijalna podrška. Vjerujemo da ako učitelj učenicima temeljito predstavi obrnuto učenje, pažljivo i postupno ga provodi te ga ocjenjuje dubinski, ono može imati važan utjecaj na projektiranje poticajnoga i inovativnoga okruženja za učenje.

Ključne riječi

didaktičke inovacije; obrnuto učenje; inovativno učeče okruženje; uvođenje, provedba i procjena inovacije

Hrčak ID:

211081

URI

https://hrcak.srce.hr/211081

Datum izdavanja:

23.10.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.075 *