Review article
Stvarni dosezi news portala – međuodnos čitanosti, vjerodostojnosti i utjecaja
Božo Skoko
orcid.org/0000-0002-4028-7128
; University of Zagreb, Faculty of Political Sciences
Nikola Vrdoljak
; Agency 404, Zagreb
Abstract
Internetski mediji, osobito news portali, svakodnevno dobivaju na važnosti na medijskome i oglašivačkome tržištu te u odnosima s javnošću. Međutim, njihov razvoj ne prati i zadovoljavajuća razina mjerenja njihovih dosega. U Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini uglavnom se uspoređuju i rangiraju po broju čitatelja ili otvaranja stranica (uniqueuser i pageimpression), dok se tek razvija praćenje dužine zadržavanja na pojedinim stranicama te praćenje sociodemografskih podataka o korisnicima pojedinih sadržaja. Rad se bavi fenomenom utrke za što većim brojem klikova koji omogućavaju i veći broj oglasa te kritički propituje takav pristup jer broj posjetitelja pojedinih stranica ne daje odgovore na pitanja poput: Koliko vjerujemo objavljenu sadržaju, u kojoj mjeri ga smatramo vjerodostojnim te koliki je stvarni utjecaj portala? Autori ukazuju na jednodimenzionalnost postojeće metrike, jer proizlazi prvenstveno iz potrebe mjerenja radi oglašavanja, odnosno medijskoga planiranja i zakupa, pa tako nema dovoljno informacija i vrijednosti za potpuniju procjenu njihove vjerodostojnosti i utjecaja, a time ni za planiranja u odnosima s javnošću. Naime, ostaje otvoreno pitanje gdje objaviti neki medijski sadržaj želimo li da dođe do naše ciljne skupine i utječe na njezino mišljenje i ponašanje, budući da nam to nužno ne omogućava najčitaniji portal, već onaj čiji brend garantira određenu vrijednost sadržaja vlastitim čitateljima. Autori daju smjernice za kvalitetnije praćenje i vrednovanje news portala.
Keywords
internet; portali; čitanost; klikovi; vjerodostojnost; utjecaj
Hrčak ID:
212439
URI
Publication date:
29.11.2018.
Visits: 3.969 *