Preliminary communication
https://doi.org/10.22598/zefzg.2018.2.21
Modeli procesne zrelosti u unapređenju procesne orijentacije: studija slučaja
Lucija Ivančić
orcid.org/0000-0003-0491-7230
; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Abstract
U vrijeme globalizacije i dostupnosti tehnologije, ključnu razliku među konkurentima čini način organizacije posla, gdje veća procesna orijentacija ima pozitivne učinke na organizacijsku uspješnost. Literatura obiluje modelima procesne zrelosti. Međutim, mnogi od njih imaju slabu teorijsku reprezentaciju, empirijski su nepotkovani i nevalidirani te često neiskoristivi za povećanje procesne zrelosti budući da su ograničeni isključivo na mjerni alat. Navedena ograničenja poslovnoj praksi otežavaju implementaciju znanstvenih otkrića o procesnoj zrelosti. Predmetni rad stoga istražuje model procesne zrelosti s najvećim implikacijama za daljnja istraživanja i praksu te potom metodologijom studije slučaja ispituje procesnu zrelost hrvatskog poduzeća. U sklopu studije slučaja, testiran je alat za određivanje zrelosti po BPO modelu te je predložena modifikacija BPO modela. Također, rad integrira model procesne zrelosti s ključnim faktorima uspjeha upravljanja poslovnim procesima. Prikazana integracija se predlaže kao metodologija poduzećima u svrhu kreiranja preporuka za povećanje procesne orijentacije.
Keywords
procesna orijentacija; upravljanje poslovnim procesima; procesna zrelost; model procesne zrelosti; studija slučaja
Hrčak ID:
212452
URI
Publication date:
13.12.2018.
Visits: 2.046 *