Skip to the main content

Preliminary communication

Osnaživanje roditelja za poticanje ranog dječjeg razvoja i učenja - primjena akcijskog istraživanja u programu roditeljstva

Dženeta Camović ; Filozofski fakultet u Sarajevu, Sarajevo, Bosna i Hercegovina


Full text: croatian pdf 322 Kb

page 60-80

downloads: 1.648

cite

Full text: english pdf 322 Kb

page 80-80

downloads: 158

cite


Abstract

Ovaj se rad bavi propitivanjem značaja jednog programa roditeljstva za roditelje koji su u njemu sudjelovali. Program je organiziran kroz model akcijskog istraživanja, u svrhu osnaživanja roditelja za poticanje ranog dječjeg razvoja i učenja u obiteljskom okruženju. Istraživanje je trajalo sedam tjedana i uključilo je analizu refleksivnih komentara sudionika, dokumentiranih kroz refleksije na radionicama, kao i kroz svakodnevnu elektronsku komunikaciju. Dva su osnovna istraživačka pitanja: Je li i na koji način program osnažio roditelje za poticanje ranog dječjeg razvoja i učenja? Kakva su iskustva roditelja tijekom programa? Na temelju navedenih rezultata istraživanja može se zaključiti da je program osnažio roditelje za poticanje ranog dječjeg razvoja i učenja u obiteljskom okruženju. Rezultirao je porastom roditeljskih ponašanja koja potiču dječji kognitivni, socio-emocionalni i/ili grafomotorički razvoj. Roditelji su navodili da su znatno češće čitali djeci i igrali se s djecom nego u razdoblju koje je prethodilo istraživanju.

Keywords

akcijsko istraživanje; osnaživanje roditelja; poticanje ranog dječjeg razvoja i učenja; program roditeljstva; refleksivno roditeljstvo

Hrčak ID:

213806

URI

https://hrcak.srce.hr/213806

Publication date:

29.6.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 3.108 *