Skip to the main content

Review article

Specifičnosti dijagnostike disocijativnih poremećaja kod djece i adolescenata

Dubravka Kocijan Hercigonja ; Clinic Kocijan Hercigonja, Zagreb, Croatia
Vesna Hercigonja Novković ; Clinic Kocijan Hercigonja, Zagreb, Croatia
Dina Koren ; Clinic Kocijan Hercigonja, Zagreb, Croatia
Suzana Jurač ; Clinic Kocijan Hercigonja, Zagreb, Croatia


Full text: english pdf 87 Kb

page 406-412

downloads: 1.265

cite

Full text: croatian pdf 87 Kb

page 406-412

downloads: 427

cite


Abstract

Disocijativni poremećaji mogu se definirati kao raskol u obično cjelovitim funkcijama svijesti, pamćenju, identitetu i opažanju, dakle disocijativni poremećaj karakterizira prekid normalne integracije svijesti. Kada se govori o djeci i adolescentima, najčešći su konverzivni poremećaji kao i poremećaji identiteta koji uključuju značajan diskontinuitet doživljaja selfa uz promjene afekta i ponašanja što se najčešće opaža kao poremećaj pamćenja, koncentracije i privrženosti, što dovodi do značajnog oštećenja u socijalnom, radnom i drugim važnim područjima funkcioniranja. Uzroci se nalaze u traumatskim događajima zlostavljanja, ali i brojnim drugim traumatskim iskustvima, kao što su hospitalizacije, preseljenja, gubitak važnih osoba i sl. Neurobiološka istraživanja traumatizirane djece pokazuju abnormalnosti (funkcijske i strukturne) u razvoju limbičkog sustava, kao i kortikalne promjene. Van der Kolk u svojim istraživanjima navodi da povećana razina emocionalne pobuđenosti dovodi do promjena u hipokampusu
koji je odgovoran za neadekvatno evaluiranje senzornih informacija. Važno je naglasiti da djeca normalno pokazuje fantaziju i maštanje u ponašanju što je teškoća u dijagnostičkom procesu u odnosu na patološku disocijaciju. Poseban su problem diferencijalna dijagnoza, kao i komorbidne bolesti.

Keywords

Disocijativni poremećaji; Psihopatologija; Dijagnostika kod djece i adolescenata

Hrčak ID:

214840

URI

https://hrcak.srce.hr/214840

Publication date:

7.1.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 2.943 *