Informatologia, Vol. 40 No. 4, 2007.
Preliminary communication
TEHNOLOGIJA U ULOZI KONKURENTNOSTI PROIZVODNIH PODUZEĆA
Katerina Malić Bandur
; Faculty of Economy, University of Mostar, Mostar, Bosnia and Herzegovina
Abstract
Konkurentnost kao čimbenik uspjeha prisutna je u svakom poduzeću, neovisno posluje li poduzeće na nacionalnom ili međunarodnom tržištu. Konkurentnost se može promatrati i s mikroekonomskog i s makroekonomskog stajališta. Ipak, na kraju konkurentnost se iskazuje troškovima proizvodnje i cijenom koja se postiže na promatranom tržištu. Tehnološko restrukturiranje kao imperativ konkurentnosti predstavlja preduvjet gospodarskog rasta. Strategija tehnološkog razvoja treba biti nužnost za poduzeća koja žele sudjelovati u prisutnim tržišnim utakmicama. Uz sve napore u utakmicama konkurentnosti menadžment proizvodnih poduzeća treba imati na umu da ulaganja u tehnologiju ima svoju cijenu i da sva poduzeća ne mogu preživjeti zbog nedostatnih sredstava koje je potrebno uložiti. Često je cijena kapitala kojeg je potrebno uložiti u tehnologiju visoka za mnoga poduzeća. Strategija tehnološkog restrukturiranja u ulozi konkurentnosti treba biti dobro osmišljena od strane menadžmenta poduzeća.
Keywords
tehnologija; tehnološka rekonstrukcija; kompetentnost; proizvodna poduzeća
Hrčak ID:
21530
URI
Publication date:
27.12.2007.
Visits: 3.072 *