Skip to the main content

Review article

RODNE RAZLIKE U KOMUNIKACIJI DJECE PREDŠKOLSKE DOBI

Marijana Sivrić ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Mostar
Aneta Aničić ; Mostar


Full text: croatian pdf 49 Kb

page 99-99

downloads: 292

cite

Full text: english pdf 280 Kb

page 76-98

downloads: 200

cite


Abstract

“Dječaci i djevojčice odrastaju u različitim svjetovima, premda mislimo
kako smo u istome svijetu, stoga prosuđujemo ponašanje drugih po vlastitim
standardima.“ (Tannen, 1990)
Prema Tannen, ključna razlika između dvije zajednice, muške i ženske,
je u moći s muške i solidarnosti sa ženske strane. Cilj je rada povezati
njezinu teoriju s komunkacijskim strategijama djece predškolske dobi
(od tri do šest godina starosti) iz nekoliko mostarskih vrtića. Istraživanje
provedeno u tu svrhu pokušava pojasniti jezično ponašanje djevojčica
i dječaka promatranjem dječje interakcije u istospolnim kao i u mješovitim
skupinama, te analizirati prirodu dviju različitih rodnih kultura i
njihova podrijetla, odnosno pokazati kako rodne kulturne norme utječu
na jezik. Djeca se u toj dobi tek počinju integrirati u svoje subkulture u
okviru muške i ženske kulture. Oni su, što se tiče rodnih obilježja, još
uvijek tabula rasa i tek trebaju biti popunjeni pravilima svake subkulture.

Keywords

rod; komunikacija; genderlect; međukulturalni; subkultura; identitet

Hrčak ID:

218159

URI

https://hrcak.srce.hr/218159

Publication date:

22.12.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 1.510 *