Annual of social work, Vol. 25 No. 3, 2018.
Original scientific paper
https://doi.org/10.3935/ljsr.v25i3.198
NOŠENJE ODGAJATELJA PREDŠKOLSKIH USTANOVA S RIZIČNIM PONAŠANJIMA DJECE
Nataša Vlah
orcid.org/0000-0003-3965-0927
; Faculty of Teacher Education, University of Rijeka, Rijeka, Croatia
Anja Mirosavljević
; Faculty of Education and Rehabilitation Sciences, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Vesna Katić
orcid.org/0000-0002-9822-1244
; Faculty of Teacher Education, University of Rijeka, Rijeka, Croatia
Abstract
Rizična ponašanja koja se pojavljuju u predškolskoj dobi jedan su od najsnažnijih prediktora ozbiljnih problema u ponašanju u kasnijoj dobi. Stoga je upravo taj period ključan za prevenciju i rane intervencije. Pri tome su vrtići od posebnog značaja, a kompetentni odgajatelji važan element zaštite kao nositelji brojnih aktivnosti s djecom u predškolskoj ustanovi pa tako i s djecom rizičnih ponašanja. U radu su predstavljeni rezultati kvalitativne analize fokusnih grupa s odgajateljima iz Dječjeg vrtića Rijeka koji donose interpretaciju njihovog doživljaja kompetentnosti i strategija nošenja u radu s takvom djecom, kao i teškoća s kojima se u svakodnevnom radu s rizičnim ponašanjima djece susreću.
U tu svrhu primijenjena je tematska analiza prema Clarke i Braun (2013.) kojom su izolirane tri teme: »Čimbenici koji doprinose adekvatnom nošenju s rizičnim ponašanjima djece«, »Čimbenici koji doprinose neučinkovitom nošenju odgajatelja s rizičnim ponašanjima djece« i »Preporuke za unaprjeđenje rada s djecom s rizičnim ponašanjima«. Istaknuta je potreba za implementacijom prevencijskih i ranointerventnih programa u vrtiće te nužnom sustavnom i stručnom podrškom odgajateljima u radu s djecom rizičnih ponašanja.
Keywords
odgajatelji; predškolska djeca; rizična ponašanja; tematska analiza
Hrčak ID:
218680
URI
Publication date:
2.4.2019.
Visits: 4.132 *