Skip to the main content

Original scientific paper

Filozofija (medijske) distopije: društveni život između Sluškinjine priče i Crnog ogledala

Vuk Vuković orcid id orcid.org/0000-0002-0766-1077 ; Faculty of Dramatic Arts, University of Montenegro


Full text: croatian pdf 425 Kb

page 2219-2229

downloads: 566

cite


Abstract

Marshall McLuhan je u okviru svog tehnološko-determinističkog pogleda na svijet afirmirao tezu da smo preko raznih medija produžili svoja čula čime smo dozvolili tehnologiji da utječe na naš psihički i društveni sklop. Ako su mediji zaista čovjekovi produžeci „bilo kože, ruke ili noge” kako ovaj autor apodiktički tvrdi, postavlja se pitanje do čega dovodi njihova amputacija? Cilj ovog rada je refleksivno zahvatiti društveni život i čovjeka kao elementarnu antropološku kategoriju, a u odnosu prema apsolutnoj prisutnosti/odsutnosti suvremenih medijskih tehnologija. Ovim se na nivou teme i ideje direktno bavi antologija Crno ogledalo i indirektno Sluškinjina priča, serija rađena po romanu Margaret Atwood. Bilo da govorimo o tehnološkoj simulaciji svijesti i psihičkim implikacijama završne faze čovjekovih produžetaka ili dehumanizaciji (ženskog) i tijela i duše u totalitarno-teokratskoj državi, svakako se oslanjamo na medije i tehnologiju, što je polazišna točka promišljanja društva koje u oba slučaja možemo okarakterizirati kao distopijsko.

Keywords

distopija; medijska produkcija; televizijske serije; Crno ogledalo; Sluškinjina priča

Hrčak ID:

220369

URI

https://hrcak.srce.hr/220369

Publication date:

23.5.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 1.841 *