Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.21464/mo.26.1.5

Demokratsko školsko vođenje: analiza dosadašnjih istraživanja i otvorena pitanja

Monika Pažur orcid id orcid.org/0000-0003-0936-0048 ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb, Croatia
Vesna Kovač orcid id orcid.org/0000-0002-0575-0543 ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Rijeka, Croatia


Full text: croatian pdf 403 Kb

page 33-60

downloads: 864

cite


Abstract

Razvoj suvremenog demokratskog društva temelji se na integriranju temeljnih demokratskih vrijednosti u sve njegove sfere i dimenzije, pa tako i u područje odgoja i obrazovanja. Ovakvi se zahtjevi stavljaju i pred škole, a pritom se ključna uloga daje ravnatelju, koji je nositelj i voditelj svake inovacije u svojoj školi (Fullan, 2005; 2007; Bush i Middlewood, 2013; Pont, Nusch i Moorman, 2008; Stein, 2015). Jedan od tipova školskog vođenja koji odgovara ovim zahtjevima naziva se demokratsko školsko vođenje, čiji razvoj s jedne strane utječe na razvoj školske kulture koja se temelji na demokratskim vrijednostima i demokratskim normama, dok s druge strane, ono omogućuje svim uključenima, učenicima i odraslima, stjecanje znanja i razvoj vještina koje će ih učiniti aktivnim građanima. Cilj ovoga rada je analizirati dosadašnje spoznaje u području specifičnog tipa školskog vođenja pod nazivom demokratsko školsko vođenje. Posebna pozornost usmjerit će se na teorijsko-praktičnu operacionalizaciju konstrukta demokratskog školskog vođenja u dosadašnjim istraživanjima. Predstavit će se i analizirati istraživanja koja nude odgovore na pitanja zašto razvijati demokratsko školsko vođenje, kako se ono može razvijati te koja je njegova uloga u razvoju demokratske školske zajednice.

Keywords

demokratsko školsko vođenje, demokratske vrijednosti, podijeljeno vođenje, ravnatelj, školska kultura

Hrčak ID:

220876

URI

https://hrcak.srce.hr/220876

Article data in other languages: english

Visits: 1.768 *