Original scientific paper
https://doi.org/10.5559/di.28.4.03
Odrednice i ishodi angažiranosti u studiju
Iva Černja Rajter
; University Department for Croatian Studies, Zagreb
Zvonimir Galić
; Faculty of Humanities and Social Sciences, Zagreb
Ivana Kuzman
; Grand Hotel Imperial d.d., Dubrovnik
Iva Šverko
; Institute of Social Sciences Ivo Pilar, Zagreb
Abstract
Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti moguće odrednice i
ishode angažiranosti u studiju, odnosno pozitivnoga stanja što
ga karakteriziraju energičnost, predanost i zadubljenost u
radu. Kao središnju mjeru uzeli smo Utrecht-skalu
angažiranosti u studiju. U okviru prvoga istraživačkog
problema, u kontekstu Modela radnih zahtjeva i resursa,
ispitivali smo odrednice angažiranosti u studiju: temeljne
samoevaluacije i sklad interesa pojedinca i studijske okoline
(kongruentnost iskazana Iachanovim M-indeksom). U okviru
drugoga problema ispitivali smo ulogu angažiranosti u studiju
za objašnjenje uspješnosti u studiju. Sudionici istraživanja bili
su studenti sa šest fakulteta Sveučilišta u Zagrebu (N = 380).
Rezultati su pokazali da kongruentnost i temeljne
samoevaluacije predviđaju angažiranost u studiju, pri čemu su
temeljne samoevaluacije determinanta svih aspekata
angažiranosti u studiju, dok je doprinos kongruentnosti povrh
temeljnih samoevaluacija prisutan samo kod predanosti i
ukupne angažiranosti. Uspjeh u studiju uspješno se može
predvidjeti na temelju spola, dobi, temeljnih samoevaluacija i
studentske angažiranosti, no ne i kongruentnosti.
Angažiranost u studiju objasnila je dodatni udio uspješnosti u
studiju povrh spola, dobi i temeljnih samoevaluacija.
Keywords
angažiranost u studiju; kongruentnost; Model radnih zahtjeva i resursa; temeljne samoevaluacije; uspjeh u studiju
Hrčak ID:
228350
URI
Publication date:
22.11.2019.
Visits: 3.249 *