Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.28.4.03

Odrednice i ishodi angažiranosti u studiju

Iva Černja Rajter ; Hrvatski studiji, Zagreb
Zvonimir Galić ; Filozofski fakultet, Zagreb
Ivana Kuzman ; Grand hotel Imperial d.d., Dubrovnik
Iva Šverko ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 298 Kb

str. 607-625

preuzimanja: 1.341

citiraj


Sažetak

Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti moguće odrednice i
ishode angažiranosti u studiju, odnosno pozitivnoga stanja što
ga karakteriziraju energičnost, predanost i zadubljenost u
radu. Kao središnju mjeru uzeli smo Utrecht-skalu
angažiranosti u studiju. U okviru prvoga istraživačkog
problema, u kontekstu Modela radnih zahtjeva i resursa,
ispitivali smo odrednice angažiranosti u studiju: temeljne
samoevaluacije i sklad interesa pojedinca i studijske okoline
(kongruentnost iskazana Iachanovim M-indeksom). U okviru
drugoga problema ispitivali smo ulogu angažiranosti u studiju
za objašnjenje uspješnosti u studiju. Sudionici istraživanja bili
su studenti sa šest fakulteta Sveučilišta u Zagrebu (N = 380).
Rezultati su pokazali da kongruentnost i temeljne
samoevaluacije predviđaju angažiranost u studiju, pri čemu su
temeljne samoevaluacije determinanta svih aspekata
angažiranosti u studiju, dok je doprinos kongruentnosti povrh
temeljnih samoevaluacija prisutan samo kod predanosti i
ukupne angažiranosti. Uspjeh u studiju uspješno se može
predvidjeti na temelju spola, dobi, temeljnih samoevaluacija i
studentske angažiranosti, no ne i kongruentnosti.
Angažiranost u studiju objasnila je dodatni udio uspješnosti u
studiju povrh spola, dobi i temeljnih samoevaluacija.

Ključne riječi

angažiranost u studiju; kongruentnost; Model radnih zahtjeva i resursa; temeljne samoevaluacije; uspjeh u studiju

Hrčak ID:

228350

URI

https://hrcak.srce.hr/228350

Datum izdavanja:

22.11.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.249 *