Skip to the main content

Conference paper

Javni servisi ili komercijalni sadržaji?

Marina Mučalo orcid id orcid.org/0000-0003-2577-3707 ; Faculty of Political Science, University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 235 Kb

page 42-54

downloads: 2.339

cite


Abstract

Ovaj je rad potaknut dodjelom koncesije za novu komercijalnu televiziju koja je u svibnju 2004. godine počela emitirati na nekadašnjem sustavu 3. mreže HTVa. Autorica, koja je i sama bila članom tijela koje je provelo ukupan postupak tog natječaja, otvara nekoliko, međusobno povezanih, pitanja. Prvi dio rada govori o samoj dodjeli ove koncesije ponovo aktualizirajući temu o kvaliteti tzv. medijskih zakona u Hrvatskoj. Drugi dio rada analizira ulogu javnih medija u odnosu na bujajuću komercijalizaciju sadržaja. Treći dio rada govori o novim vlasničkim odnosima na medijskim tržištima i o sustavnoj koncentraciji vlasništva. Hrvatska je, upravo dodjelom ove koncesije, postala 24. zemljom u kojoj RTL, dio medijskog diva Bertelsmanna AG, emitira svoj program, Svjetski trend nastajanja medijskih imperija raširio se i na ona tržišta koja su, uz velike napore, tek odbacila svojega bivšeg vlasnika: državu. Kamo vodi pojava novih centara moći i koji su njihovi ciljevi?

Keywords

komercijalizacija; javni servisi; medijska koncentracija

Hrčak ID:

22856

URI

https://hrcak.srce.hr/22856

Publication date:

26.8.2004.

Article data in other languages: english

Visits: 4.090 *